A gyermekek fokozottabb biztonsága áll az Ausztriában előterjesztett javaslat hátterében.
A gyermekek közúti közlekedésük során különösen nagy veszélynek vannak kitéve. A 14. év alattiak kiemelt közlekedésbiztonsági kockázatának számos oka van, többek között tapasztalatlanságuk, mentális és fizikai adottságaik, valamint jelentős szabályismereti és veszélyérzékelő hiányosságaik miatt. És tényként könyvelhető el az is, hogy gyermek elütése esetén a sérülési, illetve halálozási kockázat magasabb, mint egy felnőtt esetében, első sorban a még fejlődésben lévő szervezet, valamint az eltérő testi adottságok miatt. Mindezekre tekintettel a gyermekek védelmére minden fejlett társadalomban megkülönböztetett figyelmet fordítanak.
A legfrissebb hír a szomszédos Ausztriából származik, ahol a tervek szerint kétszeres lehet a baleset okozójára kiszabott bírság mértéke, amennyiben a balesetet gyermekkorú sérelmére követik el, illetve a baleset sértettje 0-14 év közötti személy. A szigorító javaslat nem kizárólag a pénzbírság összegére, hanem az egyéb büntetések és szankciók mértékére, például a büntetőpontok számára is vonatkozik. A közelmúltban ismertté vált javaslatot az osztrák Közlekedésbiztonsági Kuratórium (Kuratorium für Verkehrssicherheit) terjesztette elő, a kormányzat ezzel kapcsolatos álláspontja még nem ismeretes.
A javaslat példaértékű, hiszen a gyermekbalesetek megelőzésére, a sérülések és halálozások elkerülésére irányul azáltal is, hogy tudatosítani kívánja a járművek vezetőiben a gyermekek közlekedésével járó speciális és fokozott kockázatokat. A Kuratórium baleseti statisztikai adatokkal is alátámasztotta érvelését, mely szerint évente (a 2013-2017 évek átlagában) átlagosan nyolc gyermek veszíti életét közúti balesetben Ausztria útjain, és több mint 300 gyermek szenved különböző súlyosságú sérüléseket. Az elmúlt öt évben a gyermekeket érintő személysérüléses közúti balesetek száma nem
Ugyancsak a Kuratorium für Verkehrssicherheit fogalmazta meg azt a felhívást, mely arra irányul, hogy az útkezelők és az illetékes hatóságok 30 km/h-ban maximálják a megengedett legnagyobb sebességet valamennyi osztrák városban azokon a helyszíneken, illetve útszakaszokon, ahol – vagy amelyek közelében – gyermekek megjelenésére fokozottan kell számítani (óvodák, iskolák, játszóterek, gyermek intézmények, gyermekorvosi rendelők, lakóparkok környékén stb,).
A 30 km/h sebességű zónák egyébként bevált gyakorlattá (best practice) váltak Európa-szerte, és számos városban nagy eredményességgel alkalmazzák (a fővárosok közül például Amsterdamban, Koppenhágában, Helsinkiben, de más nagyobb, illetve kisebb városokban is). Ausztriában is több helyen lehet példát találni korlátozott sebességű zónák bevezetésére, például Graz-ban, vagy Fürstenfeld-en, ahol csak a főutakon lehet 50 km/h-val haladni, arról letérve a megengedett legnagyobb sebességet már 30 km/h-ban határozták meg.
Az eddigi nemzetközitapasztalatok azt mutatják, hogy a 30 km/h-s zónákat kiépítő városokban, az érintett utakon a személysérüléses balesetek számának csökkenése akár a 20%-ot is elérheti. Mindezen túl az intézkedés jelentős környezetvédelmi előnyökkel is jár, mert a károsanyag kibocsátás és a zajterhelés csökkenése a minőségi életmódra, az egészséges életre, számos légúti, neurológiai és egyéb betegség elkerülésére ad lehetőséget.
Évadzáró Győrött
A Győri Audi ETO KC csapata a hétfői nagyközönségnek szánt évadzáró után megtartotta a zártkörű szakmai ünnepséget is.
Évadzáró Győrött
A Győri Audi ETO KC csapata a hétfői nagyközönségnek szánt évadzáró után megtartotta a zártkörű szakmai ünnepséget is.
Ügyesen szerepeltek, gratulálunk a nyerteseknek!
Az ORFK-Országos Baleset-megelőzési Bizottság által szervezett „Középiskolás Közlekedésbiztonsági Kupa” országos döntője véget ért, kihírdették a nyerteseket.
Ügyesen szerepeltek, gratulálunk a nyerteseknek!
Az ORFK-Országos Baleset-megelőzési Bizottság által szervezett „Középiskolás Közlekedésbiztonsági Kupa” országos döntője véget ért, kihírdették a nyerteseket.
Közlekedésbiztonsági kupa középiskolásoknak
Bringával, motorkerékpárral és autóval is meg lehet nyerni a közlekedésbiztonsági kupát.
Közlekedésbiztonsági kupa középiskolásoknak
Bringával, motorkerékpárral és autóval is meg lehet nyerni a közlekedésbiztonsági kupát.
Kiderült ki a legjobb bringás!
XVIII. alkalommal rendezte meg az Országos Rendőr-főkapitányság Országos Balesetmegelőzési Bizottság (ORFK-OBB) a Kerékpáros Iskola Kupa versenyt.
Kiderült ki a legjobb bringás!
XVIII. alkalommal rendezte meg az Országos Rendőr-főkapitányság Országos Balesetmegelőzési Bizottság (ORFK-OBB) a Kerékpáros Iskola Kupa versenyt.
Teherautók és buszok ellenőrzése
Háromnapos közúti akcióban ellenőrzik a teherautókat és buszokat Magyarország területén.
Teherautók és buszok ellenőrzése
Háromnapos közúti akcióban ellenőrzik a teherautókat és buszokat Magyarország területén.
Truck & Bus ellenőrzési akció eredményei
Az őszi Roadpol „Truck & Bus” közúti, összeurópai ellenőrzés-sorozatban 19 tagállam rendőrhatóságai vettek részt.
Truck & Bus ellenőrzési akció eredményei
Az őszi Roadpol „Truck & Bus” közúti, összeurópai ellenőrzés-sorozatban 19 tagállam rendőrhatóságai vettek részt.
Polgárőrök versenyeztek a Groupama pályán
A Hungaroring közepén elhelyezkedő Groupama vezetéstechnikai pályán szokatlan verseny folyt a múlt hétvégén.
Polgárőrök versenyeztek a Groupama pályán
A Hungaroring közepén elhelyezkedő Groupama vezetéstechnikai pályán szokatlan verseny folyt a múlt hétvégén.
Kiderült ki a legjobb kamionsofőr!
Szeptember utolsó hétvégéjén az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság is képviseltette magát az "5 tengelyen - biztos kézzel" közlekedésbiztonsági és vezetéstechnikai kamionos verseny döntőjén.
Kiderült ki a legjobb kamionsofőr!
Szeptember utolsó hétvégéjén az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság is képviseltette magát az "5 tengelyen - biztos kézzel" közlekedésbiztonsági és vezetéstechnikai kamionos verseny döntőjén.