Július harmadik hetében 10 halálos kimenetelű közúti baleset történt Magyarországon, amelyekben 11 ember vesztette az életét.
A múlt heti halálos balesetek túlnyomó többségére jellemző, hogy a balesetet okozó jármű áttért a szembejövő forgalom sávjába, vagy lesodródott az útról. Az ilyen jellegű balesetek kimenetele rendszerint súlyos. Hiszen a sávját elhagyó autó vagy egy tereptárgynak ütközik, amely rendszerint nem rendelkezik energiaelnyelő, deformálódó zónákkal, az energiaátadás felülete kisebb, mint egy másik járművel történő ütközés során, tehát a roncsolódási felületen nagyobb energia összpontosul. Vagy egy szemből közlekedő járműnek ütközik, és ez utóbbi esetben a két mozgásban lévő jármű sebessége a baleset szempontjából összeadódik, tehát a felemésztendő mozgási energia a járműtömegek arányában nő, amely értelemszerűen nagyobb roncsolódást okoz a kocsikban.
Ne felejtsük el, hogy az autógyári törésteszteket 55 km/óra sebességgel végzik az adott jármű ütközési felületének megfelelő méretű deformálódó testnek ütköztetve a járműveket, és már akkor igen jelentős, fogalmazzunk úgy, hogy totálkár szintű a karosszéria-roncsolódás. Nagyobb sebesség, nagyobb ellentömeg, nem álló, hanem mozgó ütközési partner, vagy kisebb felületű merev tárgy mind-mind komolyabb roncsolódást okozhat, mint egy töréstesztben látott. És a szabvány töréstesztek esetén védenek hatékonyan a kocsik passzív biztonsági berendezései.
A sávelhagyásos múlt heti esetekből kettőt nevezhetünk tudatosnak, két elrontott előzést, hiszen akkor a sofőrök szándékkal tértek át a másik sávba. A többi esetben történt valami, ami elterelte a vezető figyelmét a vezetésről, illetve rosszul választotta meg a sebességet, túlbecsülve a saját vagy a járműve képességeit. A figyelmet elterelhette a kocsi komforteszközeinek a kezelése, mobil okoseszközök kezelése, vagy beszélgetés.
Kérjük vezetés közben a vezetésre figyeljenek! Ha úgy érzik, hogy ez aznap nem fog menni, vagy fáradnak, akkor álljanak félre pihenni, vagy az önvezető autók elterjedéséig válasszák inkább a közösségi közlekedést: buszon, vonaton nem kell a vezetésre figyelni, lehet olvasni, telefonálni, beszélgetni, vagy szenderegni. Aki pedig a képességeinek a határait próbálgatja, az kérjük ne forgalmas útszakaszokon tegye, fizessen be vezetéstechnikai képzésre, ott sokat fejlődhet a jármű biztonságos kezelésében.
A múlt heti első halálos kimenetelű baleset Dabas közelében július 13-án reggel történt. Egy 43 éves férfi személyautóval áttért a menetirány szerinti bal oldalra és ott összeütközött a vele szemben szabályosan közlekedő, 62 éves férfi által vezetett járműszerelvénnyel. A személykocsi az ütközés után a jobb oldali vízelvezető árokba csapódott. A balesetben a személyautó sofőrje a helyszínen meghalt.
Aznap kora délután történt a második halálos baleset Töltéstava mellett. Egy 73 éves férfi tehergépkocsival tért át a menetirány szerinti bal oldalra, ahol érintőlegesen összeütközött a vele szemben szabályosan közlekedő másik tehergépkocsival, majd a szintén vele szemben közlekedő, harmadik teherautóval. A baleset következtében az idős sofőr a helyszínen meghalt, a résztvevő másik két teherkocsi egyik sofőrje könnyű sérülést szenvedett. A balesetet okozó sofőr biztonsági öve nem volt bekapcsolva.
Hétfőn megtörtént egy harmadik halálos baleset is Hodász lakott területén kora este. Egy 43 éves férfi személykocsival egy enyhe bal kanyarban megcsúszott, az úton sodródni kezdett, majd a jobb oldali útpadka melletti beton villanyoszlopnak ütközött. A villanyoszlopnak pont úgy csapódott az autó, hogy a jármű hátsó utasa, egy 14 éves fiú a helyszínen meghalt. A sofőr súlyos, a másik utas, egy 35 éves nő könnyű sérülést szenvedett. Egy család utazott együtt. A hibázó sofőr a vezetés előtt alkoholt fogyasztott, az alkoholszonda pozitív 0.56 mg/l értéket jelzett.
Kedden, július 14-én folytatódott a halálos balesetek sora. Törökszentmiklós lakott területen kívül, a 46-os számú úton délután egy 48 éves férfi teherautóval – eddig – ismeretlen okból áttért a menet iránya szerinti baloldalra és frontálisan összeütközött egy éves férfi által vezetett tehergépkocsival. A baleset során a vétlen sofőr súlyos sérülést szenvedett, a két hátul ülő utasa, egy éves 54 és egy 65 éves férfi a helyszínen meghalt. A balesetet okozó sofőr is súlyos sérülést szenvedett.
A következő, szerdai halálos baleset Győr mellett történt az M1 autópályán délután. Egy 40 éves férfi személyautóval későn vette észre a belső forgalmi sávban kiépített terelést, emiatt a kocsi bal elejével nekiütközött a terelést jelző optikai oszlopoknak. Ezután a sofőr elvesztette az uralmát a jármű irányítása felett és a leállósávba kiépített sávelhúzásban, a vele azonos irányba közlekedő 25 éves külföldi férfi által vezetett tehergépjármű és a hozzá kapcsolt autószállító pótkocsiból álló járműszerelvény bal oldalának ütközött. Az ütközés után átsodródott a bal pályatest belső forgalmi sávjába, ahol a Hegyeshalom irányába kiépített terelésben nekiütközött egy 63 éves férfi által vezetett személygépkocsinak. A baleset következtében a hibázó autós a helyszínen meghalt, míg a másik személyautó sofőrje könnyű sérüléseket szenvedett.
Múlt hét csütörtökön Nyíregyháza mellett történt halálos baleset. Délelőtt egy 19 éves férfi személykocsival balra kívánt kanyarodni, amely során nem adott elsőbbséget a vele szemből érkező 21 éves motorkerékpárosnak összeütköztek. A balesetben a személykocsi sofőrje könnyű sérülést szenvedett, a motoros a kórházba szállítást követően meghalt.
Pénteken délelőtt az első baleset Tengődön történt délelőtt. Egy 45 éves nő kerékpárral az úttestről letért és a vízelvezető árokba hajtott. Az esés után a hozzátartozói a lakásába kísérték, ahol meghalt. A halál okát szakértő bevonásával vizsgálják.
Péntek koraeste Vác mellett történt a következő halálos kimenetelű közúti baleset. Egy 44 éves nő személykocsival áttért a menetirány szerinti bal oldalra, ahol összeütközött a szemből szabályosan érkező, 24 éves nő által vezetett személyautóval. A balesetben a balesetet okozó sofőr a helyszínen meghalt, míg a vétlen súlyos sérülést szenvedett. A vizsgálat szerint a baleset oka, hogy a hibázó sofőr nem az útviszonyoknak megfelelő sebességgel vezette járművét.
Pénteken történt még egy halálos baleset az esti órákban. Egy 57 éves férfi személykocsival elütötte az úttest jobb oldalán kerékpárját toló 58 éves férfit, aki a helyszínen meghalt. A baleset oka, hogy az autós nem az út- és látási viszonyoknak megfelelően vezette a járművét.
Szombat délelőtt egy szabálytalanul előző autós okozott halálos balesetet. A helyszínről megállás nélkül elhajtó balesetokozó az 55. számú főúton Baja felől Felsőszentiván irányába haladt, majd előzésbe kezdett. Azonban a szembejövő sáv „foglalt” volt, a szemből érkező 31 éves férfi az ütközés elkerülése érdekében lehúzódott az útpadkára, azonban a kocsija feletti uralmat nem tudta megőrizni, így onnan átsodródott a szemközti sávba, ahol összeütközött az ott közlekedő gépjárművel. A baleseti helyzetet menteni szándékozó sofőr a helyszínen életét vesztette. Az okozó sofőr a helyszínről megállás és segítségnyújtás nélkül elhajtott, azonban később azonosították a személyét.
Villanyozd fel magad!
Május 5-én, pénteken kezdődik és egész hétvégén tart az e-Mobility Show Budapest.
Villanyozd fel magad!
Május 5-én, pénteken kezdődik és egész hétvégén tart az e-Mobility Show Budapest.
Bővül a kerékpárosvilág
Május 6., szombattól újabb buszjáratokon lehet Budapesten kerékpárt szállítani.
Bővül a kerékpárosvilág
Május 6., szombattól újabb buszjáratokon lehet Budapesten kerékpárt szállítani.
Felfüggesztett rolizásért
Elektromos rollerrel is elkövethető az ittas járművezetés.
Felfüggesztett rolizásért
Elektromos rollerrel is elkövethető az ittas járművezetés.
Csak május elsején lesz sétarakpart
A Ferenc pápa látogatásával összefüggő forgalmi korlátozások miatt szombaton és vasárnap nem, de május 1-jén, a hétfői ünnepnapon ismét lezárják a pesti rakpart egy szakaszát.
Csak május elsején lesz sétarakpart
A Ferenc pápa látogatásával összefüggő forgalmi korlátozások miatt szombaton és vasárnap nem, de május 1-jén, a hétfői ünnepnapon ismét lezárják a pesti rakpart egy szakaszát.
Elképesztő halálos baleset
Nem lehet felkészülni minden veszélyforrásra. A fiatal motoros sem számíthatott rá, hogy gólyával ütközik.
Elképesztő halálos baleset
Nem lehet felkészülni minden veszélyforrásra. A fiatal motoros sem számíthatott rá, hogy gólyával ütközik.
Új buszok érkeznek Budapestre
Hamarosan 150 új autóbusz kezdi meg a munkát a főváros utcáin.
Új buszok érkeznek Budapestre
Hamarosan 150 új autóbusz kezdi meg a munkát a főváros utcáin.
Tovább kopnak
Az első negyedévben komoly mértékben csökkent az abroncsértékesítés Európában.
Tovább kopnak
Az első negyedévben komoly mértékben csökkent az abroncsértékesítés Európában.
Bringával vonaton, buszon
A MÁV-Volán Csoport a közöségi közlekedési eszközökön való kerékpárszállítási lehetőségek bővítésén munkálkodik.
Bringával vonaton, buszon
A MÁV-Volán Csoport a közöségi közlekedési eszközökön való kerékpárszállítási lehetőségek bővítésén munkálkodik.