A magyar rendőrség sebességellenőrző tevékenysége megfelel a hatályos jogszabályok és belső normák előírásainak.
A police.hu mai közleményében olvasható, hogy több sajtóorgánum állításaival szemben a közlekedésrendészeti ellenőrzések megújuló gyakorlatának adott zöld utat az országos rendőrfőkapitány.
Hangulatkeltő és tárgyi tévedéseket tartalmazó írást jelentetett meg 2019. február 4-én a 24.hu internetes portál „Zöld utat ad a büntetésvadászatnak az országos rendőrkapitány” címmel. A szerző vagy nem olvasta el a Rendőrségről szóló 1994. évi XXXIV. törvény 42. § (1) bekezdését, vagy rosszindulatúan félreértelmezte azt, és ezért a közterületen elhelyezett térfigyelő rendszerekre vonatkozó szabályozásban meghatározott követelményeket kéri számon a sebességmérést szolgáló kamerák esetén.
Ezzel szemben az említett joghely, azaz a 42. § (1) bekezdés hatályos szövege az alábbi:
„A rendőrség a rendőri intézkedéssel, illetve az ellátott szolgálati feladattal összefüggésben az intézkedéssel érintett személyről, a környezetéről, illetőleg a rendőri intézkedés szempontjából lényeges körülményről, tárgyról képfelvételt, hangfelvételt, kép- és hangfelvételt (a továbbiakban: felvétel) készíthet.”
A rendőrség 2018 szeptemberében a honlapján tette közzé: az elmúlt időszakban bebizonyosodott, hogy a közlekedők egy része csak addig tartja be a szabályokat, amíg úgy érzi, hogy a hatóság látóterében van, és esetleges mulasztásának elmarasztalás lehet a következménye. Mindezeket mérlegelve a rendőri vezetés úgy döntött, hogy – élve törvényben biztosított lehetőségével – az ellenőrzések metódusában koncepcióváltás szükséges, ezért a balesetekben elhunytak számának csökkentése, tragédiák megelőzése és a jogsértések hatékonyabb visszaszorítása érdekében a jövőben is igénybe vesz minden, a jogszabályok által biztosított eszközt és lehetőséget.
A hiteles tájékoztatás mindenkori alapja a megfelelő, precíz és teljes körű előzetes tájékozódás. A pontatlan, vagy valótlan jogszabályi helyekre történő utalás, illetve a részinformációkra épített cikkek elferdíthetik a valóságot, félrevezethetik az olvasót, és kedvezőtlen színben tüntetik fel a cikkben érintett szervezetet, vagy személy(eke)t.
Fontos tudni, hogy a rendőrség a hatályos jogszabályoknak és belső normáknak megfelelően alakította ki és végzi nap, mint nap sebességellenőrző- és forgalomfelügyeleti tevékenységét. Az alkalmazott módszerek teljességgel megfelelnek az Európában jellemző alapelveknek és eljárásoknak, a rendőrség a fix és mobil sebességméréseket egyaránt alkalmazza (a section control-ként ismert útszakaszra vonatkozó sebességmérést jelenleg még nem). Az is az európai gyakorlat fontos ismertetője, hogy a fix, azaz állandóan telepített kamerákkal végzett sebességmérések helyszínét általában (de nem minden országban, ill. minden esetben!) táblával jelzik elő, míg a mobil sebességméréseknél jellemzően nem.
Ezen túlmenően az úgynevezett „fedett” sebességmérés is nagyon sok európai ország gyakorlatát képezi (pl. Norvégiában erdőből mérnek, Svájcban jelöletlen műtárgyakban helyezik el a kamerát, az Egyesült Királyságban pedig közúti jelzőtáblák (általában nagyobb méretű tájékoztató táblák) hátoldalára illesztik fel a kamerákat. Erről honlapunkon a korábbiakban az európai gyakorlatot ismertető összefoglaló cikket jelentettünk meg.
A fenti témakörben nyilatkozott kamerák előtt Óberling József r. ezredes, az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője, az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság ügyvezető elnöke.
Évadzáró Győrött
A Győri Audi ETO KC csapata a hétfői nagyközönségnek szánt évadzáró után megtartotta a zártkörű szakmai ünnepséget is.
Évadzáró Győrött
A Győri Audi ETO KC csapata a hétfői nagyközönségnek szánt évadzáró után megtartotta a zártkörű szakmai ünnepséget is.
Ügyesen szerepeltek, gratulálunk a nyerteseknek!
Az ORFK-Országos Baleset-megelőzési Bizottság által szervezett „Középiskolás Közlekedésbiztonsági Kupa” országos döntője véget ért, kihírdették a nyerteseket.
Ügyesen szerepeltek, gratulálunk a nyerteseknek!
Az ORFK-Országos Baleset-megelőzési Bizottság által szervezett „Középiskolás Közlekedésbiztonsági Kupa” országos döntője véget ért, kihírdették a nyerteseket.
Közlekedésbiztonsági kupa középiskolásoknak
Bringával, motorkerékpárral és autóval is meg lehet nyerni a közlekedésbiztonsági kupát.
Közlekedésbiztonsági kupa középiskolásoknak
Bringával, motorkerékpárral és autóval is meg lehet nyerni a közlekedésbiztonsági kupát.
Kiderült ki a legjobb bringás!
XVIII. alkalommal rendezte meg az Országos Rendőr-főkapitányság Országos Balesetmegelőzési Bizottság (ORFK-OBB) a Kerékpáros Iskola Kupa versenyt.
Kiderült ki a legjobb bringás!
XVIII. alkalommal rendezte meg az Országos Rendőr-főkapitányság Országos Balesetmegelőzési Bizottság (ORFK-OBB) a Kerékpáros Iskola Kupa versenyt.
Teherautók és buszok ellenőrzése
Háromnapos közúti akcióban ellenőrzik a teherautókat és buszokat Magyarország területén.
Teherautók és buszok ellenőrzése
Háromnapos közúti akcióban ellenőrzik a teherautókat és buszokat Magyarország területén.
Truck & Bus ellenőrzési akció eredményei
Az őszi Roadpol „Truck & Bus” közúti, összeurópai ellenőrzés-sorozatban 19 tagállam rendőrhatóságai vettek részt.
Truck & Bus ellenőrzési akció eredményei
Az őszi Roadpol „Truck & Bus” közúti, összeurópai ellenőrzés-sorozatban 19 tagállam rendőrhatóságai vettek részt.
Polgárőrök versenyeztek a Groupama pályán
A Hungaroring közepén elhelyezkedő Groupama vezetéstechnikai pályán szokatlan verseny folyt a múlt hétvégén.
Polgárőrök versenyeztek a Groupama pályán
A Hungaroring közepén elhelyezkedő Groupama vezetéstechnikai pályán szokatlan verseny folyt a múlt hétvégén.
Kiderült ki a legjobb kamionsofőr!
Szeptember utolsó hétvégéjén az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság is képviseltette magát az "5 tengelyen - biztos kézzel" közlekedésbiztonsági és vezetéstechnikai kamionos verseny döntőjén.
Kiderült ki a legjobb kamionsofőr!
Szeptember utolsó hétvégéjén az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság is képviseltette magát az "5 tengelyen - biztos kézzel" közlekedésbiztonsági és vezetéstechnikai kamionos verseny döntőjén.