Most Dél-Koreában marasztalták el a Volkswagent és kötelezik az autótulajdonosok felé kártérítésre a dízelbotrány kapcsán: az indok a lelki megrázkódtatás! Közben a VW már a belső égésű motorok fináléját tervezi.
Erre varjál gombot! – mondhatnánk annak kapcsán, hogy lelki károkozás miatt kell kártérítést fizetnie a Volkswagennek Dél-Koreában. Egy szöuli bíróság pénteki döntése szerint a Volkswagen konszernnek kártérítést kell fizetnie az emissziós értékek manipulálása és a visszahívások okozta “lelki károk” miatt. Az emissziós méréseken a károsanyag-kibocsátási értékeket módosító (defeat device) funkcióval ellátott Audi és Volkswagen gépkocsik dél-koreai tulajdonosai indítottak kártérítési pert a Volkswagen konszern ellen, a szöuli járásbíróság pedig részben helyt adott a keresetnek.
A bíróság döntése alapján a Volkswagen konszern minden felperes autótulajdonosnak egymillió von (245 ezer forint) kártérítést kell hogy fizessen az okozott lelki károk miatt. A bíróság ugyanakkor nem találta megalapozottnak a felpereseknek a hamis emissziós mérések által okozott anyagi kárra, illetve a félrevezető reklám mint csalás miatt elszenvedett veszteségre hivatkozó kártérítési igényét.
A koreai bíróság joggal nehezményezte azt is, hogy országukban a VW nem volt olyan készséges: “Az alperes visszaélt az ügyfelek bizalmával. Súlyos jogsértést követett el és – ellentétben az Egyesült Államokban alkalmazott gyakorlatával – visszahívást is csak a közvélemény nyomására rendelt el” – szól a bírósági döntés indoklása, hozzátéve, hogy “a járműiparban a szakmai etikával ily mértékben ütköző cselekedet meghaladja az átlagember által elviselhető szintet“.
Mindemellett fontos elem a döntésben, hogy az indoklás kiemeli, hogy az elkövetett csalás nem befolyásolta az ügyfelek vásárlási döntéseit, és a beépített emissziósérték-módosító funkció miatt maga a jármű sem tekinthető műszakilag hibásnak, ezért a felperesek anyagi kár megtérítésére vonatkozó igényét nem lehet elfogadni. A felperesek képviseletét ellátó Barun Law ügyvédi iroda szerint a bírósági döntés 2400 autótulajdonost érint Dél-Koreában.
Közben a Volkswagen csoport névadó márkájának jövőjéről a társaság wolfsburgi központjában tartott sajtóbeszélgetésen Jürgen Strackmann értékesítési és marketing vezetőa jelezte, hogy várhatóan a 2030-as évek elején jelenik meg az utolsó új fejlesztésű belső égésű motor a Volkswagen kínálatában. A pillanatnyi helyzet szerinti tervek alapján nagyjából 2040-ig marad kínálatban belső égésű motorral hajtott jármű. Így tízéves átlagos élettartamot feltételezve 2050 körül tűnhetnek el a hagyományos Volkswagenek az utakról.
A társaság célja, hogy 2025-re az elektromos autók első számú gyártója legyen. Addig húsznál is több elektromos meghajtású modellt vezetnek be a piacra, és arra törekszenek, hogy évente egymillió elektromos kocsit értékesítsenek. A fejlesztések további kiemelt célja, hogy legkésőbb 2050-re szén-dioxid-kibocsátástól mentessé tegyék a gyártási folyamatokat. A társaság az elektromobilitás és a környezeti tudatosság előtérbe helyezésével az egész Volkswagen csoportot megrázó dízelbotrányt is igyekszik feledtetni.
Villanyozd fel magad!
Május 5-én, pénteken kezdődik és egész hétvégén tart az e-Mobility Show Budapest.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/05/2305_emobiliti_show.jpg)
Villanyozd fel magad!
Május 5-én, pénteken kezdődik és egész hétvégén tart az e-Mobility Show Budapest.
Bővül a kerékpárosvilág
Május 6., szombattól újabb buszjáratokon lehet Budapesten kerékpárt szállítani.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2022/04/2204_ujbuszok_resize.jpg)
Bővül a kerékpárosvilág
Május 6., szombattól újabb buszjáratokon lehet Budapesten kerékpárt szállítani.
Felfüggesztett rolizásért
Elektromos rollerrel is elkövethető az ittas járművezetés.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2022/03/2203_roli_szerena.jpg)
Felfüggesztett rolizásért
Elektromos rollerrel is elkövethető az ittas járművezetés.
Csak május elsején lesz sétarakpart
A Ferenc pápa látogatásával összefüggő forgalmi korlátozások miatt szombaton és vasárnap nem, de május 1-jén, a hétfői ünnepnapon ismét lezárják a pesti rakpart egy szakaszát.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2022/09/2209_rakpart_lezaras.jpg)
Csak május elsején lesz sétarakpart
A Ferenc pápa látogatásával összefüggő forgalmi korlátozások miatt szombaton és vasárnap nem, de május 1-jén, a hétfői ünnepnapon ismét lezárják a pesti rakpart egy szakaszát.
Elképesztő halálos baleset
Nem lehet felkészülni minden veszélyforrásra. A fiatal motoros sem számíthatott rá, hogy gólyával ütközik.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/04/2304_golya_motoros2.jpg)
Elképesztő halálos baleset
Nem lehet felkészülni minden veszélyforrásra. A fiatal motoros sem számíthatott rá, hogy gólyával ütközik.
Új buszok érkeznek Budapestre
Hamarosan 150 új autóbusz kezdi meg a munkát a főváros utcáin.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/04/2304_ujbuszok_bkk.jpg)
Új buszok érkeznek Budapestre
Hamarosan 150 új autóbusz kezdi meg a munkát a főváros utcáin.
Tovább kopnak
Az első negyedévben komoly mértékben csökkent az abroncsértékesítés Európában.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2020/03/gumiabroncstanacsok_conti1_3.jpg)
Tovább kopnak
Az első negyedévben komoly mértékben csökkent az abroncsértékesítés Európában.
Bringával vonaton, buszon
A MÁV-Volán Csoport a közöségi közlekedési eszközökön való kerékpárszállítási lehetőségek bővítésén munkálkodik.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/04/2304_mav_volan.jpg)
Bringával vonaton, buszon
A MÁV-Volán Csoport a közöségi közlekedési eszközökön való kerékpárszállítási lehetőségek bővítésén munkálkodik.