Az Autovista Group (az Eurotax anyavállalata) számításai alapján az európai autókereskedők számára 1,8 milliárd eurós veszteséget jelentett eddig a világjárvány.
Az Autovista Group elemzést készített arról, hogy a koronavírus milyen hatással lehet az európai autópiacra a következő időszakban. Az autóipar leállása komoly kieséseket jelent, és bár Németországban, illetve Ausztriában viszonylag hamar újraindult az élet, Franciaországban és Spanyolországban már más a helyzet. Az európai kereskedők számára 1,8 milliárd eurós veszteséget jelentett a pandémia a lezárások kezdetétől április 18-ig – és ebben Magyarország is érintett.
Több forgatókönyv is elkészült arról, milyen hatással lehet a járvány az autóiparra, amely az országspecifikus tényezőkön kívül az alábbi öt kockázati faktor alapján áll össze: 1. meddig tart a fertőzések terjedése; 2. a gazdasági kilátások 2020-ban, 2021-ben és 2022-ben; 3. az új autók gyártásával kapcsolatban várható kérdések az ellátási láncban a kínálat szempontjából; 4. a magánfogyasztás alakulása a következő években a keresleti oldalon; 5. a költségvetési és gazdaságpolitikai intézkedések hatékonysága. Így meghatározható, hogy a pandémia milyen hatással lehet az egyes országok gazdaságára az alacsony kockázattól kezdve a magasig, és az is kiderül, hogy milyen jellegű fellendülés várható: „gyors, V-alakú”, „mérsékelten gyors, V-alakú”, „lassabb, U-alakú”, „mély recesszió, lassú fellendülés” vagy „nagyon mély recesszió, L-alakú fellendülés”.
Magyarországon az elemzés szerint legvalószínűbb a közepes kockázat (50 százalékra teszik), vagyis a lassabb, U-alakú fellendülés. E szerint a gazdaság visszaáll a régi kerékvágásba 2020-ban, ám a világjárvány hosszabb ideig okoz társadalmi és gazdasági problémákat. A gazdaság csak fokozatosan gyorsul fel, és a gazdasági aktivitás csak az év végére állhat helyre.
Az elemzők szerint ugyanakkor 30 százalék az esélye, hogy közepesen magas lesz a kockázat, vagyis mély recesszióra, lassú fellendülésre lehet számítani, ám 20 százalék esélyt adnak alacsony-közepes kockázatra, amely mérsékelten gyors, V-alakú fellendülést ígér. Ez azt jelentheti, hogy amíg a második negyedévben visszaesik a gazdaság, addig a harmadik és negyedik negyedévben fellendülés várható, amely kompenzálja a korábban felhalmozott veszteségeket. Ezek az előrejelzések persze csak becslések, mivel egyelőre sok a kérdés, bizonytalanság, így például az is, hogy lesz-e újabb hulláma a járványnak.
Mindenesetre az eurózónát figyelembe véve az elemzések alapján Magyarország a középmezőnyhöz tartozik, olyan országokkal egyetemben, mint Svédország, Finnország, Ausztria vagy éppen Lengyelország. A várható fellendülés alapján Ausztria, Németország és Svájc lehet a leginkább bizakodó, ám rögtön utánuk következik Magyarország és Lengyelország, amely az egyik legrugalmasabb fejlődést mutatja. Ha kitekintünk a többi európai országra a gazdasági fellendülés szempontjából, a koronavírus által leginkább sújtott területek, így Olaszország és Spanyolország helyzete tűnik a legrosszabbnak, valamint az Egyesült Királyságé, ahol a Brexit is nehezíti a jelenlegi állapotot, ugyanakkor Franciaországban is borúsabban látják a jövőképet, mint néhány héttel korábban.
Villanyozd fel magad!
Május 5-én, pénteken kezdődik és egész hétvégén tart az e-Mobility Show Budapest.
Villanyozd fel magad!
Május 5-én, pénteken kezdődik és egész hétvégén tart az e-Mobility Show Budapest.
Bővül a kerékpárosvilág
Május 6., szombattól újabb buszjáratokon lehet Budapesten kerékpárt szállítani.
Bővül a kerékpárosvilág
Május 6., szombattól újabb buszjáratokon lehet Budapesten kerékpárt szállítani.
Felfüggesztett rolizásért
Elektromos rollerrel is elkövethető az ittas járművezetés.
Felfüggesztett rolizásért
Elektromos rollerrel is elkövethető az ittas járművezetés.
Csak május elsején lesz sétarakpart
A Ferenc pápa látogatásával összefüggő forgalmi korlátozások miatt szombaton és vasárnap nem, de május 1-jén, a hétfői ünnepnapon ismét lezárják a pesti rakpart egy szakaszát.
Csak május elsején lesz sétarakpart
A Ferenc pápa látogatásával összefüggő forgalmi korlátozások miatt szombaton és vasárnap nem, de május 1-jén, a hétfői ünnepnapon ismét lezárják a pesti rakpart egy szakaszát.
Elképesztő halálos baleset
Nem lehet felkészülni minden veszélyforrásra. A fiatal motoros sem számíthatott rá, hogy gólyával ütközik.
Elképesztő halálos baleset
Nem lehet felkészülni minden veszélyforrásra. A fiatal motoros sem számíthatott rá, hogy gólyával ütközik.
Új buszok érkeznek Budapestre
Hamarosan 150 új autóbusz kezdi meg a munkát a főváros utcáin.
Új buszok érkeznek Budapestre
Hamarosan 150 új autóbusz kezdi meg a munkát a főváros utcáin.
Tovább kopnak
Az első negyedévben komoly mértékben csökkent az abroncsértékesítés Európában.
Tovább kopnak
Az első negyedévben komoly mértékben csökkent az abroncsértékesítés Európában.
Bringával vonaton, buszon
A MÁV-Volán Csoport a közöségi közlekedési eszközökön való kerékpárszállítási lehetőségek bővítésén munkálkodik.
Bringával vonaton, buszon
A MÁV-Volán Csoport a közöségi közlekedési eszközökön való kerékpárszállítási lehetőségek bővítésén munkálkodik.