Az első három hónapban tovább javult a mérleg: a személysérüléses közúti balesetek és a balesetekben meghalt személyek száma egyaránt csökkent.
2010 első három hónapjában bekövetkezett személyi sérüléses balesetek száma 12,72 %-kal (3.311-ről 890-re) csökkent a 2009. év azonos időszakához képest. Ezen belül a halálos kimenetelű balesetek száma 15,95 %-os (163→137), a súlyos sérüléses balesetek száma 17,19 %-os (1.012→838), a könnyű sérüléses balesetek száma pedig 10,35 %-os (2.136→1.915) csökkenést mutat.
A meghalt személyek száma a 2009. év adataihoz képest 13,89 %-kal (180→155), a súlyosan megsérült személyek száma 20 %-kal (1.209→972), a könnyen megsérült személyek száma pedig 12,1 %-kal (3.150→2.769) csökkent.
A „Zéró tolerancia” elv alkalmazása és a közúti ellenőrzések együttese az ittasan okozott balesetek alakulására gyakorolt kedvező hatást. Az előző év adataihoz képest az ittasan okozott közúti balesetek száma visszaesett. A számadatok így 31,13 %-os javulást mutatnak, az összbaleseti számok változását is figyelembe véve az ittasan okozott balesetek aránya 12,8 %-ról 10,1 %-ra csökkent. A „Zéró tolerancia” bevezetése óta (2008. január 20.) 2010. március 31. napjáig összesen 17.432 db vezetői engedélyt vettek el a helyszínen, ebből 2010. január 1. és március 31. között 1.592 darabot.
A balesetek oksági szerkezetét tekintve, 2010-ben a leggyakoribb baleseti ok a sebesség helytelen megválasztása (35 %), ezt követi az elsőbbség meg nem adása (22 %), majd a kanyarodás szabályainak meg nem tartása (13 %).
A baleseteket okozók csoportjainak vizsgálata során a 2010. év adatait tekintve a korábbi helyzethez képest nincs jelentős változás. A személygépkocsi vezetők 69 %-ban, a tehergépkocsi vezetők 11 %-ban, kerékpárosok 6 %-ban, motorkerékpár és smkp. vezetők 2-2 %-ban, autóbusz vezetők 1 %-ban, egyéb járművet vezetők 1 %-ban, gyalogosok 8 %-ban voltak okozói személysérüléses közúti közlekedési baleseteknek.
Amennyiben az előzetes adatokat a hatályos közlekedéspolitikai célkitűzésekkel vetjük össze, az állapítható meg, hogy:
– 2001.azonos időszakához képest a személysérüléses közúti közlekedési balesetek száma 2010-ben 18,08 %-kal (3.528→2.890) csökkent
– a halálos áldozatok számában pedig 34,6 %-os csökkenés mutatható ki.
Utóbbi számokban illusztrálva azt jelenti, hogy a 2001. első negyedévi 237 fő helyett idén március végéig 155-en váltak közúti tragédia áldozatává.
A fentiek alapján továbbra is jó úton vagyunk ahhoz, hogy 2010. december 31-ig a halálos áldozatok számára vonatkozó elhatározások megvalósuljanak. (A hatályos program alapján 2010. végéig a halálos áldozatok számának 30 %-os csökkentése a cél a 2001. év adataihoz képest).
Villanyozd fel magad!
Május 5-én, pénteken kezdődik és egész hétvégén tart az e-Mobility Show Budapest.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/05/2305_emobiliti_show.jpg)
Villanyozd fel magad!
Május 5-én, pénteken kezdődik és egész hétvégén tart az e-Mobility Show Budapest.
Bővül a kerékpárosvilág
Május 6., szombattól újabb buszjáratokon lehet Budapesten kerékpárt szállítani.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2022/04/2204_ujbuszok_resize.jpg)
Bővül a kerékpárosvilág
Május 6., szombattól újabb buszjáratokon lehet Budapesten kerékpárt szállítani.
Felfüggesztett rolizásért
Elektromos rollerrel is elkövethető az ittas járművezetés.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2022/03/2203_roli_szerena.jpg)
Felfüggesztett rolizásért
Elektromos rollerrel is elkövethető az ittas járművezetés.
Csak május elsején lesz sétarakpart
A Ferenc pápa látogatásával összefüggő forgalmi korlátozások miatt szombaton és vasárnap nem, de május 1-jén, a hétfői ünnepnapon ismét lezárják a pesti rakpart egy szakaszát.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2022/09/2209_rakpart_lezaras.jpg)
Csak május elsején lesz sétarakpart
A Ferenc pápa látogatásával összefüggő forgalmi korlátozások miatt szombaton és vasárnap nem, de május 1-jén, a hétfői ünnepnapon ismét lezárják a pesti rakpart egy szakaszát.
Elképesztő halálos baleset
Nem lehet felkészülni minden veszélyforrásra. A fiatal motoros sem számíthatott rá, hogy gólyával ütközik.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/04/2304_golya_motoros2.jpg)
Elképesztő halálos baleset
Nem lehet felkészülni minden veszélyforrásra. A fiatal motoros sem számíthatott rá, hogy gólyával ütközik.
Új buszok érkeznek Budapestre
Hamarosan 150 új autóbusz kezdi meg a munkát a főváros utcáin.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/04/2304_ujbuszok_bkk.jpg)
Új buszok érkeznek Budapestre
Hamarosan 150 új autóbusz kezdi meg a munkát a főváros utcáin.
Tovább kopnak
Az első negyedévben komoly mértékben csökkent az abroncsértékesítés Európában.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2020/03/gumiabroncstanacsok_conti1_3.jpg)
Tovább kopnak
Az első negyedévben komoly mértékben csökkent az abroncsértékesítés Európában.
Bringával vonaton, buszon
A MÁV-Volán Csoport a közöségi közlekedési eszközökön való kerékpárszállítási lehetőségek bővítésén munkálkodik.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/04/2304_mav_volan.jpg)
Bringával vonaton, buszon
A MÁV-Volán Csoport a közöségi közlekedési eszközökön való kerékpárszállítási lehetőségek bővítésén munkálkodik.