Árokba hajtott és súlyos sérülésébe belehalt egy kerékpáros Budapesten, az erősen lejtős, és rendkívül rossz útburkolatú Budakeszi úton.
A Budapesti Rendőr-főkapitányság közleménye szerint egy 55 éves férfi a XII. kerületben a Budakeszi úton haladt kerékpárjával, amikor eddig ismeretlen körülmények között az árokba hajtott. A biciklis a sérüléseibe a helyszínen belehalt. A kerékpáros nem viselt kerékpáros sisakot.
Az eset rávilágít arra, hogy milyen fontos a kerékpárokon is a védőfelszerelések használata. Aki ismeri a Budakeszi utat, esetleg már hajtott is arra bringával, az tudja, hogy a kerékpár 40-50 km/óra sebességre is képes felgyorsulni azon a szakaszon. Ráadásul az út kanyargós, majd a városba érve szinte nyílegyenes, mindehhez nagyon rossz az útburkolata.
Tehát aki ott kerékpározik, annak vagy nagyon óvatosnak, vagy nagyon ügyesnek kell lennie, és nem utolsósorban olyan kerékpárt kell használnia, amelynek rendben vannak a fékjei, a gumiabroncsai. A hagyományos ráfot fogó gumipofás fékek egy ilyen szakaszon könnyen elmelegednek, a gumi ráolvad az abroncsra, a kopása felgyorsul, a fékhatása változik. A rossz útburkolat repedései, kátyúi a kereket megvezetik, akár ki is ránthatják a kormányt a kerékpáros kezéből, amelynek azonnali következménye a bukás. A „huplikra” hajtva pedig a gyakorlatlan és/vagy patentes (kapcsos) cipőt, vagy pedálklipszet nem használó bringás lába leugorhat a pedálról, az újabb veszélyforrás az esésre.
A kerékpár jellegéhez képest nagy sebességű bukás ugyanolyan veszélyeket rejt, mintha például motorkerékpárral esne az ember. Csakhogy a motorkerékpározáshoz kötelező a bukósisak, a kerékpárhoz csak ajánlott. Pedig a „kerékpáros sisak” használata nagyon fontos lenne. A tapasztalatok azt mutatják, hogy közúti balesetekben a kerékpárosok a súlyos sérüléseiket leginkább a fejet ért behatások miatt szenvedik el.
A kerékpáros védősisak kifejezetten a fej- és az agysérülések megelőzésére szolgál. A kerékpározás egyik fellegvárából, Hollandiából származó, esettanulmányokra épülő szakértői vélemény alapján a védősisak 45 százalékkal csökkenti a súlyos fejsérülések kialakulásának a lehetőségét.
A fejvédő használatát a kerékpárosok leginkább azzal utasítják el, hogy kényelmetlen. További jellemző, hogy a 40 év feletti korosztály sisakviselési hajlandósága alacsonyabb a fiatalokénál. Mintha nem vennék komolyan a kerékpárt, mint járművet. Pedig komolyan kell venni, nyugodtan lehet példát venni a downhill stílusban kerékpározó srácokról, akik motoros bukósisakokat viselnek. Tisztában vannak vele, hogy a „lejtőzés” veszélyes, még az erre speciálisan felkészített, vastag abroncsos, tárcsafékes kerékpárokkal is, hiszen az elérhető sebesség meghaladhatja a városban az autók számára a KRESZ által megengedett mértéket is, főképp a városi, burkolt utas környezetben.
Tehát a kerékpárosok, főképp, ha veszélyesnek tekinthető lejtős, rossz útburkolatú vagy sűrű forgalmú útvonalat választanak, kérjük viseljenek kerékpáros bukósisakot, tényleg annyiféle kapható, hogy mindenki találhat olyat, amit szívesen viselne. És ha már vásároltak sisakot, vásároljanak egy bringáskesztyűt is, amelynek profi párnázott változatai nem csak óvják a kezet eséskor, vagy erdős terepeken az ágak karcolásától, hanem kényelmesebb és biztosabb kormányfogást is biztosítanak.
Villanyozd fel magad!
Május 5-én, pénteken kezdődik és egész hétvégén tart az e-Mobility Show Budapest.
Villanyozd fel magad!
Május 5-én, pénteken kezdődik és egész hétvégén tart az e-Mobility Show Budapest.
Bővül a kerékpárosvilág
Május 6., szombattól újabb buszjáratokon lehet Budapesten kerékpárt szállítani.
Bővül a kerékpárosvilág
Május 6., szombattól újabb buszjáratokon lehet Budapesten kerékpárt szállítani.
Felfüggesztett rolizásért
Elektromos rollerrel is elkövethető az ittas járművezetés.
Felfüggesztett rolizásért
Elektromos rollerrel is elkövethető az ittas járművezetés.
Csak május elsején lesz sétarakpart
A Ferenc pápa látogatásával összefüggő forgalmi korlátozások miatt szombaton és vasárnap nem, de május 1-jén, a hétfői ünnepnapon ismét lezárják a pesti rakpart egy szakaszát.
Csak május elsején lesz sétarakpart
A Ferenc pápa látogatásával összefüggő forgalmi korlátozások miatt szombaton és vasárnap nem, de május 1-jén, a hétfői ünnepnapon ismét lezárják a pesti rakpart egy szakaszát.
Elképesztő halálos baleset
Nem lehet felkészülni minden veszélyforrásra. A fiatal motoros sem számíthatott rá, hogy gólyával ütközik.
Elképesztő halálos baleset
Nem lehet felkészülni minden veszélyforrásra. A fiatal motoros sem számíthatott rá, hogy gólyával ütközik.
Új buszok érkeznek Budapestre
Hamarosan 150 új autóbusz kezdi meg a munkát a főváros utcáin.
Új buszok érkeznek Budapestre
Hamarosan 150 új autóbusz kezdi meg a munkát a főváros utcáin.
Tovább kopnak
Az első negyedévben komoly mértékben csökkent az abroncsértékesítés Európában.
Tovább kopnak
Az első negyedévben komoly mértékben csökkent az abroncsértékesítés Európában.
Bringával vonaton, buszon
A MÁV-Volán Csoport a közöségi közlekedési eszközökön való kerékpárszállítási lehetőségek bővítésén munkálkodik.
Bringával vonaton, buszon
A MÁV-Volán Csoport a közöségi közlekedési eszközökön való kerékpárszállítási lehetőségek bővítésén munkálkodik.