Az Európai Bizottság közzétette az előzetes adatokat a tavaly közúti balesetben elhunytak számáról. A statisztikából a helyszínek és az érintettek kora, neme is szerepel. Lehet következtetni.
Az előzetes adatok szerint az EU-útjain 2021-ben a megelőző évhez képest 5 százalékkal több ember vesztette az életét közúti közlekedési balesetben. Összesen tavaly 19 800 áldozatról számoltak be az EU tagországai. A 2020-as évhez viszonyított összehasonlítást nagyban befolyásolják az egyes országokban a járvány lefolyása alatt kialakult helyzetek. 2019 és 2020 között a közúti balesetek halálos áldozatainak száma 17 százalékkal csökkent, ezt követte az élet normalizálódásával, a szigorú korlátozások enyhítésével az esetszámok fent említett 5 százalékos emelkedése.
A pandémia előtti 2019-es évhez képest 2021-ben 13 százalékkal csökkent a közúti halálesetek száma az EU-ban. A 2020-ra rendelkezésre álló adatok (a 2021-es részletes adatok még nem állnak rendelkezésre) rálátást adnak a közúti halálos balesetek jellemzőibe, az úthasználók típusába és a helyszínekbe, valamint reprezentálják az áldozatok nemét és életkorát.
A halálos közúti balesetek 52 százaléka országutakon történt, a városokra a balesetek 40 százaléka jutott, az autópályák 8 százalékkal részesedtek. Az összes halálos közúti baleset 43 százalékát a személygépkocsiban ülők, 20 százalékát a gyalogosok, 18 százalékát a motorkerékpárosok és 10 százalékát a kerékpárosok okozták.
A városi területeken belül a gyalogosok (37 százalék) tették ki az áldozatok legnagyobb részét. Őket a motorkerékpárosok követték 18 százalékkal, majd a kerékpárosok 14 százalékkal – tehát a városi területeken az összes halálos áldozat közel 70 százaléka úgynevezett veszélyeztetett úthasználó (tehát nem védi őket „karosszéria”).
Négyből három halálos közúti baleset okozásért (77 százalék) férfi volt a felelős. Az idősek (65 év felettiek) az összes halálos áldozat több mint negyedét (28 százalék) tették ki, bár arányaiban több fiatal halt meg az utakon. Míg az uniós utakon elhunytak 12 százaléka 18 és 24 év közötti volt, addig ez a korcsoport az EU lakosságának csupán 7 százalékát teszi ki. A statisztikák tehát azt mutatják, hogy a fiatalok nagyobb valószínűséggel válnak halálos kimenetelű közúti baleset részesévé.
Villanyozd fel magad!
Május 5-én, pénteken kezdődik és egész hétvégén tart az e-Mobility Show Budapest.
Villanyozd fel magad!
Május 5-én, pénteken kezdődik és egész hétvégén tart az e-Mobility Show Budapest.
Bővül a kerékpárosvilág
Május 6., szombattól újabb buszjáratokon lehet Budapesten kerékpárt szállítani.
Bővül a kerékpárosvilág
Május 6., szombattól újabb buszjáratokon lehet Budapesten kerékpárt szállítani.
Felfüggesztett rolizásért
Elektromos rollerrel is elkövethető az ittas járművezetés.
Felfüggesztett rolizásért
Elektromos rollerrel is elkövethető az ittas járművezetés.
Csak május elsején lesz sétarakpart
A Ferenc pápa látogatásával összefüggő forgalmi korlátozások miatt szombaton és vasárnap nem, de május 1-jén, a hétfői ünnepnapon ismét lezárják a pesti rakpart egy szakaszát.
Csak május elsején lesz sétarakpart
A Ferenc pápa látogatásával összefüggő forgalmi korlátozások miatt szombaton és vasárnap nem, de május 1-jén, a hétfői ünnepnapon ismét lezárják a pesti rakpart egy szakaszát.
Elképesztő halálos baleset
Nem lehet felkészülni minden veszélyforrásra. A fiatal motoros sem számíthatott rá, hogy gólyával ütközik.
Elképesztő halálos baleset
Nem lehet felkészülni minden veszélyforrásra. A fiatal motoros sem számíthatott rá, hogy gólyával ütközik.
Új buszok érkeznek Budapestre
Hamarosan 150 új autóbusz kezdi meg a munkát a főváros utcáin.
Új buszok érkeznek Budapestre
Hamarosan 150 új autóbusz kezdi meg a munkát a főváros utcáin.
Tovább kopnak
Az első negyedévben komoly mértékben csökkent az abroncsértékesítés Európában.
Tovább kopnak
Az első negyedévben komoly mértékben csökkent az abroncsértékesítés Európában.
Bringával vonaton, buszon
A MÁV-Volán Csoport a közöségi közlekedési eszközökön való kerékpárszállítási lehetőségek bővítésén munkálkodik.
Bringával vonaton, buszon
A MÁV-Volán Csoport a közöségi közlekedési eszközökön való kerékpárszállítási lehetőségek bővítésén munkálkodik.