Nem utolsósorban a fejlesztések, így a német autóipar támogatása miatt szabályozza a világon először, és így teszi lehetővé a használatát a négyes szintű önvezetésnek a német vezetés.
A Bundestag 2021. május 20-án újabb törvényt fogadott el az önvezető járművekről. Eszerint az automatizált, négyes szintű vezetéssel a számítógép bizonyos útszakaszokra teljes mértékben átveheti az autó irányítását anélkül, hogy egy emberi sofőr ellenőrizné. Azonban vészhelyzetekben a rendszernek az út szélén le kell tudnia állítania a járművet. Ezzel a törvénnyel Németország az első olyan ország a világon, amely lehetővé teszi a járművezető nélküli járművek rendszerszintű működését. A törvény még a Bundesrat jóváhagyására vár.
A szövetségi kormány 2017. június 21-én már elfogadott egy, az önvezető járművek harmadik szintjére vonatkozó törvényt, amely az autonóm módon és részleges vagy magas szintű automatizáltsággal közlekedő járművek forgalomba helyezését szabályozza a közúti közlekedésről szóló törvény módosításával.
Emlékeztetőül: az első szint az, mikor vezetői asszisztensek (segédrendszerek) segítik a vezetést, de a vezetőnek minden pillanatban figyelnie és beavatkozásra készen kell állnia (pl. tempomat, sávelhagyás-, parkolási-asszisztens). A második szint részben automatizált üzemmód, ez esetben a jármű speciális szituációkban átveheti az irányítást, de a vezetőnek továbbra is folyamatosan készen kell állnia a beavatkozásra (pl. dugó-asszisztens). A harmadik szintél magas szintű automatika akár hosszabb időre is irányíthatja az autót, a vezető pedig nem köteles folyamatosan felügyelni azt, csak figyelmeztetés után kell átvenni az irányítást.
A negyedik szint már időszakonként abszolút automatizált, a számítógép bizonyos alkalmazásoknál teljes mértékben átveheti az autó irányítását anélkül, hogy egy emberi sofőr ellenőrizné. Az ötödik szint a teljes automatizmus, amikor a jármű a kiindulástól a célállomásig önállóan, sofőr nélkül halad. Ez utóbbinál az emberek kizárólag utasok; már nem kell beavatkozniuk a vezetési folyamatba.
A jelenlegi új szabályozás az automatizálás ezidáig nem szabályozott, negyedik szintjére terjed ki. A törvény lehetővé teszi, hogy ezek az autók már jövőre bizonyos meghatározott útvonalakon, rendszeres üzemeltetéssel részt vegyenek a közúti forgalomban, például ingajáratok, vagy közúti árufuvarozás esetén. Az üzembe helyezés előfeltétele, hogy a műszaki felügyelet az út során bármikor képes legyen a járművet leállítani, vagy egyéb vezetési manővert kezdeményezni.
„Az autonóm vezetésről szóló törvény elfogadásával Németországnak esélye lesz arra, hogy az első és eddig egyetlen olyan országgá váljon, amely megteremtette a keretet a jövő technológiájához. A felhasználók, az ipar és Németország, mind profitálhatnak ebből, a német autóipar pedig világpiaci vezetővé válhat ezen a területen” – mondta Hildegard Müller, a Német Járműipari Szövetség (VDA) elnöke.
A Német Közlekedési Vállalkozások Szövetsége (VDV) szerint fontos mérföldkőről van szó, amely elősegíti a mobilitási átmenetet. „Az autonóm vezetés nagyszerű lehetőségeket kínál a klasszikus menetrend szerinti járatok kiegészítésére, különösen külvárosokban vagy vidéken. A törvény már megvan, most már csak a gyártók járműveire van szükségünk annak érdekében, hogy gyorsan és rendszerszerűen üzemelhessenek” – mondta Ingo Wortmann, a VDV elnöke.
Villanyozd fel magad!
Május 5-én, pénteken kezdődik és egész hétvégén tart az e-Mobility Show Budapest.
Villanyozd fel magad!
Május 5-én, pénteken kezdődik és egész hétvégén tart az e-Mobility Show Budapest.
Bővül a kerékpárosvilág
Május 6., szombattól újabb buszjáratokon lehet Budapesten kerékpárt szállítani.
Bővül a kerékpárosvilág
Május 6., szombattól újabb buszjáratokon lehet Budapesten kerékpárt szállítani.
Felfüggesztett rolizásért
Elektromos rollerrel is elkövethető az ittas járművezetés.
Felfüggesztett rolizásért
Elektromos rollerrel is elkövethető az ittas járművezetés.
Csak május elsején lesz sétarakpart
A Ferenc pápa látogatásával összefüggő forgalmi korlátozások miatt szombaton és vasárnap nem, de május 1-jén, a hétfői ünnepnapon ismét lezárják a pesti rakpart egy szakaszát.
Csak május elsején lesz sétarakpart
A Ferenc pápa látogatásával összefüggő forgalmi korlátozások miatt szombaton és vasárnap nem, de május 1-jén, a hétfői ünnepnapon ismét lezárják a pesti rakpart egy szakaszát.
Elképesztő halálos baleset
Nem lehet felkészülni minden veszélyforrásra. A fiatal motoros sem számíthatott rá, hogy gólyával ütközik.
Elképesztő halálos baleset
Nem lehet felkészülni minden veszélyforrásra. A fiatal motoros sem számíthatott rá, hogy gólyával ütközik.
Új buszok érkeznek Budapestre
Hamarosan 150 új autóbusz kezdi meg a munkát a főváros utcáin.
Új buszok érkeznek Budapestre
Hamarosan 150 új autóbusz kezdi meg a munkát a főváros utcáin.
Tovább kopnak
Az első negyedévben komoly mértékben csökkent az abroncsértékesítés Európában.
Tovább kopnak
Az első negyedévben komoly mértékben csökkent az abroncsértékesítés Európában.
Bringával vonaton, buszon
A MÁV-Volán Csoport a közöségi közlekedési eszközökön való kerékpárszállítási lehetőségek bővítésén munkálkodik.
Bringával vonaton, buszon
A MÁV-Volán Csoport a közöségi közlekedési eszközökön való kerékpárszállítási lehetőségek bővítésén munkálkodik.