Magyarországon végzett felmérés többek között azt is kutatta, hogy az autósok mennyire tartják be a sebességhatárokat. Érdekes az eredmény.
A KSH adatai szerint a balesetek 31 százalékát a gyorshajtás okozza. Kérdés persze ki-, és mikor-, milyen körülmények között hajt gyorsan, mi az a tényező, amely az autósokat gyorshajtásra ösztönzi, milyen külső körülmény, vagy belső indíttatás okozza a szabályszegést. A K&H elvégzett egy sokrétű, „biztos jövő” kutatást, ennek egyik eleme volt annak a vizsgálata, hogy az autósok milyen arányban tartják be a közlekedési szabályokat, ezen belül is a sebességkorlátozásokat.
A kutatás során megkérdezettek 79 százaléka szerint a magyar autósok a sebességhatárra, illetve 84 százalék szerint a vezetés közbeni telefonhasználatra vonatkozó előírásokat nem tartják be a leginkább. A kutatásban résztvevők 67 százalék ismerte be, hogy a sebességhatárt ő maga sem mindig tartja be, ebből 12 százalék szerint ez gyakran előfordul vele. 57 százaléka a megkérdezetteknek saját bevallása szerint lakott területen belül betartja az 50 km/órás sebességhatárt. A magasabb jövedelműeknek azonban csak a 47 százalékára igaz ez. Az autósok 40 százaléka 51-60 km/óra sebességgel közlekedik lakott területen, 3 százalékuk pedig 60 km/óránál is gyorsabban megy.
Lakott területen kívül, ha 90 km/óra a sebességkorlátozás azt megkérdezett autósok 49 százaléka tartja be, 7 százalékuk több mint 100 km/óra sebességet mondott. Fordul némileg a kocka az autópályák viszonylatában. Nagyon sokan, az autósok 38 százaléka 120 km/óra sebességgel, vagy még annál is lassabban megy, tehát nem használják ki az autópályákra vonatkozó megengedett 130 km/óra sebességhatárt.
A K&H felmérése szerint a nők óvatosabbak: 48 százalékuk vezet a megengedettnél jelentősen lassabban, míg a férfiak esetében ez csak 30 százalékukkal fordul elő. A sofőrök 5 százaléka viszont 140 km/óránál is gyorsabban megy az autópályákon. A kutatás szerint az autósok 18 százaléka használt már valamilyen eszközt a sebességmérések előrejelzésére, leginkább okostelefonos alkalmazást. Jellemzően a férfiak részesítik előnyben ezeket a módszereket, az okostelefon-alkalmazást 23 százalékuk hívta már segítségül, míg a nőknek csak 11 százaléka.
A felmérés készítői kíváncsiak voltak arra is, hogy a gyorshajtás ellen más országokban hatékonyan alkalmazott átlagsebesség-mérésről mi a véleménye a felmérésben résztvevőknek. Ebből a szempontból megosztott az autósok véleménye: 56 százalékuk jó ötletnek tartja, 44 százalékuk azonban jobbnak látja, ha Magyarországon nem vezetik be.
Villanyozd fel magad!
Május 5-én, pénteken kezdődik és egész hétvégén tart az e-Mobility Show Budapest.
Villanyozd fel magad!
Május 5-én, pénteken kezdődik és egész hétvégén tart az e-Mobility Show Budapest.
Bővül a kerékpárosvilág
Május 6., szombattól újabb buszjáratokon lehet Budapesten kerékpárt szállítani.
Bővül a kerékpárosvilág
Május 6., szombattól újabb buszjáratokon lehet Budapesten kerékpárt szállítani.
Felfüggesztett rolizásért
Elektromos rollerrel is elkövethető az ittas járművezetés.
Felfüggesztett rolizásért
Elektromos rollerrel is elkövethető az ittas járművezetés.
Csak május elsején lesz sétarakpart
A Ferenc pápa látogatásával összefüggő forgalmi korlátozások miatt szombaton és vasárnap nem, de május 1-jén, a hétfői ünnepnapon ismét lezárják a pesti rakpart egy szakaszát.
Csak május elsején lesz sétarakpart
A Ferenc pápa látogatásával összefüggő forgalmi korlátozások miatt szombaton és vasárnap nem, de május 1-jén, a hétfői ünnepnapon ismét lezárják a pesti rakpart egy szakaszát.
Elképesztő halálos baleset
Nem lehet felkészülni minden veszélyforrásra. A fiatal motoros sem számíthatott rá, hogy gólyával ütközik.
Elképesztő halálos baleset
Nem lehet felkészülni minden veszélyforrásra. A fiatal motoros sem számíthatott rá, hogy gólyával ütközik.
Új buszok érkeznek Budapestre
Hamarosan 150 új autóbusz kezdi meg a munkát a főváros utcáin.
Új buszok érkeznek Budapestre
Hamarosan 150 új autóbusz kezdi meg a munkát a főváros utcáin.
Tovább kopnak
Az első negyedévben komoly mértékben csökkent az abroncsértékesítés Európában.
Tovább kopnak
Az első negyedévben komoly mértékben csökkent az abroncsértékesítés Európában.
Bringával vonaton, buszon
A MÁV-Volán Csoport a közöségi közlekedési eszközökön való kerékpárszállítási lehetőségek bővítésén munkálkodik.
Bringával vonaton, buszon
A MÁV-Volán Csoport a közöségi közlekedési eszközökön való kerékpárszállítási lehetőségek bővítésén munkálkodik.