Magyarországon végzett felmérés többek között azt is kutatta, hogy az autósok mennyire tartják be a sebességhatárokat. Érdekes az eredmény.
A KSH adatai szerint a balesetek 31 százalékát a gyorshajtás okozza. Kérdés persze ki-, és mikor-, milyen körülmények között hajt gyorsan, mi az a tényező, amely az autósokat gyorshajtásra ösztönzi, milyen külső körülmény, vagy belső indíttatás okozza a szabályszegést. A K&H elvégzett egy sokrétű, „biztos jövő” kutatást, ennek egyik eleme volt annak a vizsgálata, hogy az autósok milyen arányban tartják be a közlekedési szabályokat, ezen belül is a sebességkorlátozásokat.
A kutatás során megkérdezettek 79 százaléka szerint a magyar autósok a sebességhatárra, illetve 84 százalék szerint a vezetés közbeni telefonhasználatra vonatkozó előírásokat nem tartják be a leginkább. A kutatásban résztvevők 67 százalék ismerte be, hogy a sebességhatárt ő maga sem mindig tartja be, ebből 12 százalék szerint ez gyakran előfordul vele. 57 százaléka a megkérdezetteknek saját bevallása szerint lakott területen belül betartja az 50 km/órás sebességhatárt. A magasabb jövedelműeknek azonban csak a 47 százalékára igaz ez. Az autósok 40 százaléka 51-60 km/óra sebességgel közlekedik lakott területen, 3 százalékuk pedig 60 km/óránál is gyorsabban megy.
Lakott területen kívül, ha 90 km/óra a sebességkorlátozás azt megkérdezett autósok 49 százaléka tartja be, 7 százalékuk több mint 100 km/óra sebességet mondott. Fordul némileg a kocka az autópályák viszonylatában. Nagyon sokan, az autósok 38 százaléka 120 km/óra sebességgel, vagy még annál is lassabban megy, tehát nem használják ki az autópályákra vonatkozó megengedett 130 km/óra sebességhatárt.
A K&H felmérése szerint a nők óvatosabbak: 48 százalékuk vezet a megengedettnél jelentősen lassabban, míg a férfiak esetében ez csak 30 százalékukkal fordul elő. A sofőrök 5 százaléka viszont 140 km/óránál is gyorsabban megy az autópályákon. A kutatás szerint az autósok 18 százaléka használt már valamilyen eszközt a sebességmérések előrejelzésére, leginkább okostelefonos alkalmazást. Jellemzően a férfiak részesítik előnyben ezeket a módszereket, az okostelefon-alkalmazást 23 százalékuk hívta már segítségül, míg a nőknek csak 11 százaléka.
A felmérés készítői kíváncsiak voltak arra is, hogy a gyorshajtás ellen más országokban hatékonyan alkalmazott átlagsebesség-mérésről mi a véleménye a felmérésben résztvevőknek. Ebből a szempontból megosztott az autósok véleménye: 56 százalékuk jó ötletnek tartja, 44 százalékuk azonban jobbnak látja, ha Magyarországon nem vezetik be.
Villanyozd fel magad!
Május 5-én, pénteken kezdődik és egész hétvégén tart az e-Mobility Show Budapest.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/05/2305_emobiliti_show.jpg)
Villanyozd fel magad!
Május 5-én, pénteken kezdődik és egész hétvégén tart az e-Mobility Show Budapest.
Bővül a kerékpárosvilág
Május 6., szombattól újabb buszjáratokon lehet Budapesten kerékpárt szállítani.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2022/04/2204_ujbuszok_resize.jpg)
Bővül a kerékpárosvilág
Május 6., szombattól újabb buszjáratokon lehet Budapesten kerékpárt szállítani.
Felfüggesztett rolizásért
Elektromos rollerrel is elkövethető az ittas járművezetés.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2022/03/2203_roli_szerena.jpg)
Felfüggesztett rolizásért
Elektromos rollerrel is elkövethető az ittas járművezetés.
Csak május elsején lesz sétarakpart
A Ferenc pápa látogatásával összefüggő forgalmi korlátozások miatt szombaton és vasárnap nem, de május 1-jén, a hétfői ünnepnapon ismét lezárják a pesti rakpart egy szakaszát.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2022/09/2209_rakpart_lezaras.jpg)
Csak május elsején lesz sétarakpart
A Ferenc pápa látogatásával összefüggő forgalmi korlátozások miatt szombaton és vasárnap nem, de május 1-jén, a hétfői ünnepnapon ismét lezárják a pesti rakpart egy szakaszát.
Elképesztő halálos baleset
Nem lehet felkészülni minden veszélyforrásra. A fiatal motoros sem számíthatott rá, hogy gólyával ütközik.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/04/2304_golya_motoros2.jpg)
Elképesztő halálos baleset
Nem lehet felkészülni minden veszélyforrásra. A fiatal motoros sem számíthatott rá, hogy gólyával ütközik.
Új buszok érkeznek Budapestre
Hamarosan 150 új autóbusz kezdi meg a munkát a főváros utcáin.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/04/2304_ujbuszok_bkk.jpg)
Új buszok érkeznek Budapestre
Hamarosan 150 új autóbusz kezdi meg a munkát a főváros utcáin.
Tovább kopnak
Az első negyedévben komoly mértékben csökkent az abroncsértékesítés Európában.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2020/03/gumiabroncstanacsok_conti1_3.jpg)
Tovább kopnak
Az első negyedévben komoly mértékben csökkent az abroncsértékesítés Európában.
Bringával vonaton, buszon
A MÁV-Volán Csoport a közöségi közlekedési eszközökön való kerékpárszállítási lehetőségek bővítésén munkálkodik.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/04/2304_mav_volan.jpg)
Bringával vonaton, buszon
A MÁV-Volán Csoport a közöségi közlekedési eszközökön való kerékpárszállítási lehetőségek bővítésén munkálkodik.