Európa több országában a „két másodperces szabály” szolgál alapul a biztonságos követési távolság meghatározására.
Autópályákon többször látni olyan felfestéseket, illetve az út melletti óriásplakátokat, amelyek a két másodperc követési távolság megtartására hívja fel a sofőrök figyelmét. Az elmélet szerint időben legalább ekkora követési távolságot tartva marad ideje az autóvezetőknek hatékonyan lereagálni az előttük történő eseményeket. Ez akkor fontos, ha a távolságbecslés nehezen megy: meg kell figyleni, hogy az adott sebességgel 2 másodperc alatt mennyit halad az autó, és azt a távolságot érdemes megtartani. Így például 130 km/óra sebességgel haladva legalább 70 méter, 100 km/óra esetében pedig 50 méter követési távolság adódik.
A két másodperc egy hozzávetőleges érték, mert a reakcióidő alatt megtett út, valamint a fékút hossza számos tényezőtől függ (a sofőr képességeitől, az autó műszaki állapotától, az útviszonyoktól). A járművezetők reakció ideje egyénenként eltér, általában 0,8–1,5 másodperc között változik. Az idősebbek reakcióideje általában hosszabb, de rontja a figyelmetlenség, valamint a fáradtság is – nem beszélve a szeszesitalok hatásáról.
A ráfutásos balesetek nagy száma alapján az autóvezetők közül sokan rosszul ítélik meg a biztonságos követési távolságot. Nem veszik figyelembe például, hogy változó közlekedési környezetben a szükséges követési távolság mértéke dinamikusan változik: például a haladási sebesség növekedésével arányban nagyobb követési távolság szükséges. Egy dinamikusan változó forgalmi szituációban könnyű elveszteni a “fonalat”, így ami pár másodperccel korábban még biztonságos távolságnak számított, az az adott pillanatban már nem az.
A követési távolság forgalmi helyzettől függően változó mértékére utal a KRESZ is, hiszen a biztonságos követési távolság mértékét konkrétan – azaz méterben, vagy időtartamban – nem határozza meg. A 27. § (1) bekezdése így fogalmaz:
„Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött – ennek hirtelen fékezése esetében is – meg lehessen állni.”
A 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget, illetve a 7 métert meghaladó hosszú járművekre és járműszerelvényekre lakott területen kívül az is előírás, hogy olyan követési távolságot kell tartaniuk, amely lehetővé teszi legalább egy személygépkocsi előzést követő biztonságos besorolását. A KRESZ szerint ugyanakkor nincs szükség ilyen mértékű követési távolságra az egy nyomon haladó járművek követése esetén, valamint az előzés megkezdése előtt.

E-roller univerzum
Akár tetszik, akár nem, az e-rollerek használata gyorsan terjed, így érdemes megismerni melyik mire való és mire jó.

E-roller univerzum
Akár tetszik, akár nem, az e-rollerek használata gyorsan terjed, így érdemes megismerni melyik mire való és mire jó.
On-line autó adás-vételi adminisztráció
Többféle, a gépjármű adás-vétellel kapcsolatos feladat intézhető a magyarorszag.hu felületen.

On-line autó adás-vételi adminisztráció
Többféle, a gépjármű adás-vétellel kapcsolatos feladat intézhető a magyarorszag.hu felületen.
Jogi ismeretek használt autó adás-vételhez
Fontos tudnivalók használt autó vásárláskor: az ügyészség összeállította az adás-vétel kapcsán fontos jogi ismereteket.

Jogi ismeretek használt autó adás-vételhez
Fontos tudnivalók használt autó vásárláskor: az ügyészség összeállította az adás-vétel kapcsán fontos jogi ismereteket.
Így vezess jól télen, hóban!
A téli útviszonyok között más vezetési technikával lehet biztonsággal jól mozogni és közlekedni az autóval. Persze fontos az is, hogy a kocsi jó állapotú legyen.

Így vezess jól télen, hóban!
A téli útviszonyok között más vezetési technikával lehet biztonsággal jól mozogni és közlekedni az autóval. Persze fontos az is, hogy a kocsi jó állapotú legyen.
Amikor nem árt a hólánc a csomagtartóban
A kedvelt síelési célpontokat utazási célul tűzve érdemes a bepakolandó holmik listájára a hóláncot is felvenni, akkor is, ha várhatóan nem lesz rá szükség. Több országban, illetve egyes útszakaszokon elvárás a megléte.

Amikor nem árt a hólánc a csomagtartóban
A kedvelt síelési célpontokat utazási célul tűzve érdemes a bepakolandó holmik listájára a hóláncot is felvenni, akkor is, ha várhatóan nem lesz rá szükség. Több országban, illetve egyes útszakaszokon elvárás a megléte.
Alapvető fontosságú a tiszta szélvédő
A fagypont körüli hőmérséklet, az aszfalton olvadozó hó, a ködös-felhős idő a ködszitállással nyálkássá teszi az utakat, így az autók kerekei által felvert koszos vízpor lecsapódik a szélvédőn. Ez nagyban rontja a sofőrök kilátását az autóból.

Alapvető fontosságú a tiszta szélvédő
A fagypont körüli hőmérséklet, az aszfalton olvadozó hó, a ködös-felhős idő a ködszitállással nyálkássá teszi az utakat, így az autók kerekei által felvert koszos vízpor lecsapódik a szélvédőn. Ez nagyban rontja a sofőrök kilátását az autóból.
Mi történik, ha gázolaj kerül a benzinbe?
A félretankolások esetén az a gyakoribb tévedés, ha benzin kerül a dízel autó tankjába. Nézzük meg mi történik fordítva, ha valahogy dízelolajat sikerül valakinek a benzines autó üzemanyagtartályába tölteni.

Mi történik, ha gázolaj kerül a benzinbe?
A félretankolások esetén az a gyakoribb tévedés, ha benzin kerül a dízel autó tankjába. Nézzük meg mi történik fordítva, ha valahogy dízelolajat sikerül valakinek a benzines autó üzemanyagtartályába tölteni.
Mit tegyünk, ha benzin kerül a dízel autóba?
Egy-egy mellétankolási eset mindig előfordul az autótulajdonosok, vag a benzinkutas figyelmetlensége miatt. Nézzük meg mit okoz az idegen üzemanyag, és hogyan hárítható el a baj.

Mit tegyünk, ha benzin kerül a dízel autóba?
Egy-egy mellétankolási eset mindig előfordul az autótulajdonosok, vag a benzinkutas figyelmetlensége miatt. Nézzük meg mit okoz az idegen üzemanyag, és hogyan hárítható el a baj.