Közvéleménykutatás szerint a kerékpárt és rollert használók számára a legfontosabb a közlekedési eszközük műszaki állapota és épsége, ezt követi a KRESZ szabályok betartása és a saját fizikai biztonságuk.
A közlekedési eszközökkel kapcsolatos kutatást 18 éven felüli népesség körében végezte az OTP Mobil Kft. megbízásából a Magyar Target-Pulzus Média Kutató Kft. Célcsoportként a 18 év feletti magyar lakosságot jelölték meg, az adatgyűjtési időszak: 2022.12.13-12.18 között volt., a kutatás elemszáma 1008 fő.
A felmérés szerint a magyarországi felnőtt népesség 45%-a használ a munkába járáshoz tömegközlekedési eszközt. A válaszadók harmada (36%) választja az autót, 24% gyalog jár, 15% pedig kerékpárral. Férfiak 8%-kal nagyobb arányban választják az autót munkába járáshoz, mint a nők. A korcsoportok közül leginkább a 18-39 évesek (47%) választják a tömegközlekedési eszközt. A Budapesten élők között vannak a legtöbben, akik általában a munkába járáshoz a tömegközlekedési eszközöket választják (64%).
A válaszadók 49%-a választja az autót a szabadidejében. 44%-a tömegközlekedési eszközt, 28% pedig kerékpárt használ. Szabadidőben is a férfiak választják leginkább az autós közlekedést. A korcsoportok közül leginkább a 18-39 évesek körében (56%) választják az autós közlekedést, míg a 60 év felettiek 43%-a választja a tömegközlekedést. Minél magasabb valakinek az iskolai végzettsége, annál inkább jellemző, hogy szabadidejében autót használ: felsőfokú iskolai végzettséggel rendelkezők 64%-a, középfokú végzettséggel rendelkezők 52%-a, alapfokú végzettségűek 45%-ban választja. Feltételezhető, hogy a kiépített tömegközlekedési hálózat miatt a Budapestiek használják leginkább szabadidejükben a tömegközlekedést (69%).
A lakosság több mint a felének (59%) van kerékpárja vagy rollere. 6%-nak nincs, de tervezi a vásárlást. Nemek szerint leginkább a férfiaknak van rollerje vagy kerékpárja, és azoknak, akiknek nincs tervezik a vásárlást. A nők 39%-nak nincsen és nem is tervez vásárlást. Minél fiatalabb valaki annál inkább jellemző, hogy van kerékpárja vagy rollerje. A fővárosban élőknek felének nincsen kerékpárja és rollerje.
A kerékpárral és a rollerrel rendelkezők 77%-a nem okozott és nem is szenvedett még kárt közlekedés során. 16%-a megsérült már közlekedés során, 6%-nak megsérült már a közlekedési eszköze és csupán 1%-a okozott kárt másnak. Nemek szerint leginkább a férfiakra jellemző, hogy okoztak vagy érte őket már kár a roller vagy kerékpár használatakor. Korcsoport tekintetében kiugró érték, hogy a 18-39 év közötti korosztály 23%-a már megsérült kerékpározás vagy rollerezés közben.
A kerékpárt használó válaszadók több, mint 20%-a szenvedett már valamilyen balesetet, többségében személyi sérülés is történt. Ennek ellenére a válaszadók csupán 6%-a nyilatkozott úgy, hogy rendelkezik kerékpáros, rolleres használathoz kapcsolódó biztosítással. 31% kötne valamilyen biztosítást: 9% balesetbiztosítást, 6% vagyonbiztosítást, 3% felelősségbiztosítást és 13%-ukat pedig mindhárom biztosítási forma érdekelné. A tesztet kitöltő bringások és rolisok szerint kevésbé fontos a forgalmas utak kerülése, valamint a járókelők biztonsága.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.