A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Mindig szerencsés dolog eleve olyan autóhoz fejleszteni hasznos vagy haszontalan felszerelést, amely népszerű. A retro hullámokon lovagló Volkswagen elektromos kisbusz, az ID. Buzz pont ilyen autó, szinte reklám nélkül is eladná magát. Nem is tudnak (vagy akarnak) belőle annyit gyártani, ahány jelentkező van a cseppet sem olcsó járműre. Az ár pedig jelzi a vásárlóréteget, és feltételezhető róluk, hogy szívesen költenek az autójukra további eurókat. Főleg, ha még értelme is van.
Az elektromos autózással járó életérzésdarab a „hatótávpara”, amely érthető, hiszen míg egy leharcolt húsz éves Skoda Fabia dízellel elgurulhat bárki közel ezer kilométert, majd bárhol feltankolja három és fél perc alatt a következő ezresre, addig ezt még a legdrágább elektromosok sem tudják megtenni. És még az elektromos-kutakkal bőven ellátott területeken is vannak utántöltési problémák, akár a töltőoszlop specikfikációi, akár a kezelő-app összeférhetősége, vagy egyszerűen a töltők foglaltsága miatt.
A lényeg, érzékeny területen lépett ügyeset az ABT. Van egy külön üzletáguk, az „e-Line”. Ehhez a csapathoz tartoznak az elektromos autókkal kapcsolatos fejlesztések is – az ABT a Formula-E versenyeken is szerepel már 2013 óta, tavaly óta Cupra típussal. De visszatérve az ID. Buzz-ra, mivel az autó kisbusz, így jellemzője a szép nagy tető. Ez szinte hívogató egy napelempanel számára. A napelem használható az akkumulátor rátáplálására, vagy parkolt helyzetben a fedélzeti rendszerek működtetésére, esetleg kempingezéskor háztartási, kényelmi dolgok működtetésére.
A szolártetőt elsősorban a nyújtott tengelytávú buszokra javasolja a cég a nagyobb felület miatt. A teljes tetős napelempanel 600 W töltési teljesítményre képes. Klassz, de egy elektromos autó energiaigényéhez képest nem túl sok, ezért további oldalra felhelyezhető napelemekkel szép időben 1000 wattra növelhető a leadott teljesítmény. A dolog szépsége, hogy a napelemek folyamatos üzeműek és automatikusan vezéreltek. Tehát, hacsak nem garázsban áll az autó, valamit mindig termelnek.
Az ABT mérnökeinek a számításai szerint, egy nem garázsban tartott ID. Buzz napelemrendszere évi 3000 km-re elegendő energiát képes megtermelni: Németországban. Szicíliában ez lehet több is. Így pedig már jobban hangzik, mert ugyan a napelem nem alkalmas a vezetékes töltések kiváltására, azonban a szorgalmas rátáplálás mérhető eredményt hoz hosszabb távon. Az ABT 2024 elejétől vezetné be a piacra a készterméket, elsősorban a kempingbuszokhoz ajánlva a felszerelést.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.
Viszlát elektromos rolik
A párizsiak többsége a bérelhető elektromos rollerek betiltására szavazott a helyi népszavazáson.
Viszlát elektromos rolik
A párizsiak többsége a bérelhető elektromos rollerek betiltására szavazott a helyi népszavazáson.