Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.
A versengő, esetenként agresszív közlekedési stílus a férfiak részéről gyakoribb, ők hajlamosabbak arra is, hogy több esetben túlértékeljék a képességeiket – állapította meg egy felmérés elemzése, amelyet a Cristo autós alkalmazás megbízásából készítettek. A mintacsoportból vett válaszok alapján a magyar autósokra vetített eredmény szerint a harmaduk gondolja úgy, hogy jobban vezet az átlagnál. 10 ember közül 8 úgy érzi, hogy általában maximális a rálátása a közlekedési helyzetekre, vagyis elsősorban önmaga felelős azért, hogy autóvezetés közben veszélybe kerül-e.
Zerkowitz Dávid pszichológus a felmérés megállapításait elemezve hangsúlyozta: a megfelelő autós közlekedéshez szükség van az egészséges önbizalomra, a kérdés az, hogy képes-e az ember a gyors és pontos helyzetfelismerésre, és azonosítja-e a határait, amikor nem a rutinban vagy az adott érzelmi állapotban bízik. A szakember szerint hajlamosak vagyunk túlértékelni saját vezetési kompetenciánkat, a racionalitást felismerjük, ám az adott szituációban időnként érzelmi érvek mentén döntünk. Pedig a kockázatot nem megúszni kell, hanem elkerülni.
A racionalitást jelzi az is, hogy bár a válaszadók 68 százaléka úgy érzi, általában vagy mindig maximális rálátással bír az adott szituációra az utakon, a sofőrök csupán 1 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a többi autós soha nem tud számára meglepetést okozni. További megállapítás, hogy a kevesebb mint egy éve vezetők kevésbé látják be a korlátaikat, sok esetben hajlamosabbak olyan döntést hozni, amely azt feltételezi, ők befolyásolják a forgalmi helyzet kimenetelét.
A válaszok elemzése szerint jelentősen befolyásolja a gondolkodást a gépkocsivezetők rutinja is: a több mint 10 éve vezetők mintegy 40 százaléka gondolja úgy, hogy jobban vezet az átlagnál. Erre a csoportra jellemzőbb a kockázatvállalás is, ők például hajlamosabbak inkább gázt adni egy besorolni akaró jármű mellett, hogy az inkább mögéjük kerüljön. A felmérés szerint a versengő közlekedési stílus a férfiak részéről gyakoribb, ők hajlamosabbak arra is, hogy több esetben túlértékeljék képességeiket: a férfi válaszadók 42 százaléka ítélte meg úgy, hogy jobban vezet az átlagosnál, a nőknél ez az arány csupán 22 százalék.
A kutatás eredményei szerint a legkevésbé megfontoltan a több mint 5 éve vezetők (de 60 év alattiak), valamint azok a 18-39 évesek vezetnek, akik az elmúlt egy évben kaptak jogosítványt. A 25 évesnél fiatalabb generációra jellemzőbb a magasabb kockázatvállalás, ez magyarázza, hogy a saját-hibás baleseti szám relatív értelemben náluk a legmagasabb. A vezetéstámogató automatikába vetett bizalom is a fiatalabb korosztály körében magasabb, ők hajlamosabbak lehetnek nagyobb mértékben az autójukra bízni a vezetést. A sofőrök több mint fele (56 százalék) nem ért egyet azzal, hogy “túl sok a szabály, ezért azokat nem kell betartani, elég a rutinra bízni magunkat”. A megkérdezettek 12 százaléka azonban egyetértett az állítással, ami azt mutatja, hogy sokan hajlamosak alulértékelni a közlekedési szabályokat.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/05/2305_nosztalgia_villamos.jpg)
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/05/2305_toyota_lc_panzer.jpg)
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2021/10/piros_lampa_resize.jpg)
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/04/2304_veteran_magya_rendor_2.jpg)
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2021/06/kerekparut_2106.jpg)
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/04/2304_abt_idbuzz_szolarteto_1.jpg)
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/04/2304_toyota_fejlegzsak_2.jpg)
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Viszlát elektromos rolik
A párizsiak többsége a bérelhető elektromos rollerek betiltására szavazott a helyi népszavazáson.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2019/06/parizs_elektromos_roller_resize.jpg)
Viszlát elektromos rolik
A párizsiak többsége a bérelhető elektromos rollerek betiltására szavazott a helyi népszavazáson.