Franciaországban 2018. július 01-én lépett hatályba az a jogszabály, mely az eddigi 90 km/h-ról 80 km/h-ra csökkentette a megengedett haladási sebesség felső határát azokon a lakott területen kívüli főútvonal szakaszokon, melyen a közlekedésre menetirányonként egy-egy forgalmi sáv áll rendelkezésre (kétsávos út), és a haladási irányok elválasztására nem alkalmaznak fizikai jellegű akadályt. A francia „KRESZ” módosításával megvalósul a francia köztársasági elnök januári bejelentése, mely 2018. januárjában, egy 18 pontból álló új közlekedésbiztonsági csomag részeként már előre vetítette a szigorítást. A sebesség csökkentése nem kevesebb, mint 400 000 km hosszú útvonalra vonatkozik.
A sebességcsökkentéstől a francia kormány évente mintegy 350-400 emberi élet megmentését reméli. A francia közúti halálesetek 55% -a ugyanis olyan kétsávos utakon fordul elő, ahol az eltérő haladási irányok között elválasztó korlátokat, vagy más fizikai akadályt nem alkalmaznak. A módosítással érintett utak baleseti adatainak figyelemmel kísérése fontos feladatként jelentkezik majd az elkövetkező hónapokban, és amennyiben az új rendelkezés hatása nem hozza a várt eredményt, a kormányzat a helyzet újraértékelését követően a szabályozás módosításáról dönthet.
A jogszabályi szigorítással egyidőben egy új francia közlekedésbiztonsági kampány is indult, mely keretében egy rövid video-spotot készítettek. A „13 méter” című, mindössze 35 másodperces videóval a Francia Közlekedésbiztonsági Szervezet arra hívja fel a figyelmet, hogy 90 km/h helyett 80 km/h-val történő haladás esetén a féktávolság 13 méterrel csökken, így vészhelyzet esetén jelentősen nagyobb az esély a baleset elkerülésére, továbbá – amennyiben a baleset mégis bekövetkezik – a sérülések súlyossági foka csökken, ami akár az életben maradást is eredményezheti.
A 80 km/h-s sebességkorlátozás bevezetésével Franciaország a legbiztonságosabb közúthálózattal, a legkedvezőbb baleseti és halálozási mutatókkal rendelkező európai országok példáját igyekszik követni. Svédországban – ahol az egymillió lakosra jutó halálos áldozatok száma legutóbb 25 fő volt – a hasonló utakra jelenleg 70 km/h sebességkorlátozás van érvényben, míg Norvégiában (20 fő), Svájcban (27 fő), Dániában (32 fő) és Hollandiában a megengedett sebesség felső határát ugyancsak 80 km/h-ban határozták meg. A szomszédos Belgium Flandria tartományában a vidéki utakon a legnagyobb sebesség 2017. januárjában 90 km/-ról 70 km/h-ra csökkent.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.