Az Egyesült Királyság középső részén található Northamptonshire megyében a bíróság jogerősen két év négy hónap szabadságvesztésre ítélt egy férfit, aki a megengedett sebességhatárt több alkalommal igen jelentős mértékben túllépte. A jármű vezetőjét, a 42 éves S. Davist az Egyesült Királyságban a sajtó (többek között a BBC) a legelvetemültebb, legveszélyesebb gyorshajtónak minősítette.
A férfi egyébként meglehetősen érdekes módon bukott le. A rendőrség egészen más ügyben kezdeményezett vele szemben eljárást. Az őrizetbe vétel során a rendőrök megvizsgálták a férfi mobiltelefonját, s megtekintették az abban található adatokat és képanyagokat. Ezek során derült fény arra, hogy S. Davis számos alkalommal – nagy teljesítményű gépkocsit vezetve – a sebességhatárt jelentős mértékben túllépte. Egyik alkalommal egy Nissan GTR volánja mögött ülve lakott területen kívüli gyorsforgalmi útszakaszon 192 mph, azaz 309 km/h sebességre gyorsított fel, miközben az életveszélyes jogsértést mobiltelefonjára rögzítette. (A videón nem csak a sebességmérő műszer látható, hanem időnként az is, hogy a gépkocsi az autópályán száguld, s időnként elhalad egy-egy szélső sávban haladó, vagy az autópályára éppen felhaladó jármű mellett.)
Az ügyben eljáró bíró S. Davis terhére azt rótta fel, hogy filmfelvételekkel bizonyítható módon több alkalommal úgy száguldozott, hogy nem volt tekintettel a saját, valamint a többi közlekedő életére, testi épségére. Ennél a sebességnél ugyanis már a legkisebb járművezetői hiba, vagy egyéb probléma esetén is azonnal baleset következhet be, és ütközés esetén a túlélés esélye gyakorlatilag a nullával egyenlő (a haladó járművek közötti sebességkülönbség is extrém magas volt, ami jelentősen csökkenti a baleset elháríthatóságának esélyét).
Erre tekintettel a bíróság „veszélyes járművezetés” négy rendbeli elkövetése miatt 28 hónap szabadságvesztés kiszabásáról döntött. A döntést a járművezetői képesség fejlesztését és a közlekedésbiztonság javítását célként kitűző, új tesztek és vezetéstechnikai tréningek kifejlesztésén dolgozó, kilenc országot érintő intézet, az IAM (Institut of Advanced Motorists) is helyeselte, kijelentve, hogy S. Davis cselekményei „bűncselekményi szinten” veszélyesek.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.