Ma már természetesnek tartjuk a fényvisszavető táblákat, útburkolati jeleket, rendszámtáblákat. Pedig hosszú idő kellett az elterjedésükhöz. Az amerikai 3M konszern kezdte a fejlesztésüket, szakembereik 75 éve dolgoznak rajta. A növekvő autóforgalom hatására közvetlenül a második világháború előtt kezdtek el komolyabban foglalkozni a szakemberek a közlekedés biztonságosabbá tételével. Ennek egyik eleme a fényvisszavetős közúti közlekedési tábla kifejlesztése volt. Azt a célt szolgálta, hogy sötétben, kis fény hatására is könnyen érzékelhetőek legyenek a figyelmeztető jelzések.
3M munkatársak fényvisszaverő bevonatú táblákkal a hatvanas években
Az első fényvisszavető útjelző táblafóliát a 3M fejlesztette ki, amellyel legelőször Minnesota útjait tették biztonságosabbá 1939-ben. Alig pár év múlva megjelentek a fényvisszavető útburkolati jelzések is, amelyek ugyancsak a láthatóságot erősítették szemben a hagyományos felezővonallal. 1950 körül pedig elkezdték bevezetni ma is használatos fényvisszavető rendszámtáblák.
A fejlesztések általhatására a nyolcvanas évekre olyan útjelző táblákat sikerült készíteni, amelyek háromszor annyi fényt vetettek vissza, mint a korábbiak. A 2000-es évek 3M fejlesztése a „full cube” technológia, amely az addig használt prizmás technológiánál kétszer hatékonyabb fényvisszavetést eredményez. Szintén az utóbbi évtizedben kezdtek elterjedni a 3M mérnökeinek munkáját dicsérő, tartósan fluoreszkáló figyelmeztető táblák és útburkolati jelek, amelyek még inkább elősegítik a balesetek számának csökkenését világszerte.
A 3M Magyarországon 1991-ben kezdte meg tevékenységét többek közt a közlekedésbiztonsági divízió beindításával. A hazai leányvállalat 2000-ben elsőként csatlakozott a Partnerség a közlekedésbiztonságban elnevezésű programhoz, amelyben aktív résztvevőként vállal szerepet a magyarországi közlekedésbiztonság javításában. A vállalat biztonságos és hatékony fényvisszavető táblafóliáit és útburkolati jelzéseit idehaza is széles körben alkalmazzák, illetve az 1991 után nálunk üzembe állított autók rendszámtábláit is a 3M fényvisszavető fóliáival készülnek.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.