A baleset helyszínén lévő útkereszteződésben balról, egy alárendelt útról egy Volkswagen Golf haladt ki lassú tempóban. Vezetője valószínűleg nem észlelte a jobbról „rakétaként” érkező motorkerékpárt, sajnos figyelmét mobiltelefonjának használata is elvonhatta. A személygépkocsi megjelenésekor a motorkerékpárosnak fékezni sem maradt ideje. A Honda gyakorlatilag változatlan sebességgel, azaz 250 km/h-val csapódott a Golf jobb első ajtajának, majd azt teljesen áttörve teljes terjedelmével „eltűnt” a személygépkocsiban. Az ütközés során a motoros teste is a gépkocsiba került! A Golf-ban ketten voltak, a vezetőn kívül a jobb első ülésen ült egy utas. Mindhárman azonnal szörnyethaltak. Esély nem volt a túlélésre! 250 km/h sebességű haladás esetén a motorkerékpár másodpercenként mintegy 70 métert tesz meg. Tekintettel arra, hogy a veszély észlelésétől a fékhatás kialakulásáig – amennyiben nincs cselekvési késedelem – átlagosan egy másodperc telik el, így a jármű az első 70 méteren az eredeti sebességével, gyakorlatilag lassulás nélkül halad (a veszély észlelése, az információ feldolgozása, a fékezés eldöntése, és a „fékfelfutás”, azaz a tényleges fékhatás megvalósulása hozzávetőlegesen egy másodpercet vesz igénybe). Ilyen sebesség mellett a fékút is nagyon hosszú, hiszen száraz aszfalton, folyamatosan fékeződő kerekek mellett is meghaladja a 300 métert! A képeket látva elképzelhetők azok a hatalmas fizikai behatások, amelyek az ütközéskor a járműveket és a személyeket érhették. A baleset erejétől a Golf három métert repült, majd a tetején állt meg. Már a motorkerékpáros gépjárműbe kerülésének a körülményeit sem lehet érzelmek nélkül elképzelni, de a Golf tetején is látható egy olyan domborulat, amelyet a motoros teste okozott a felborult gépkocsin. A balesetben érintett járműveket – eredeti ütközéskori helyzetben – a svéd rendőrség preventív, baleset-megelőzési céllal állította ki a 2009 októberében megrendezett Stockholmi Motorkerékpáros Vásáron. A látvány valósággal sokkolta a látogatókat. A kiállítás üzenete egyértelmű. A svéd rendőrség tudat- és magatartás formálási céllal, a gyorshajtás és a mobiltelefon használat „kézzelfogható” veszélyének kihangsúlyozásával mutatta be a roncsokat annak érdekében, hogy: „ILYEN ESET A JÖVÕBEN SOHA NE FORDULJON ELÕ!”.
A képanyag ezernyi információt hordoz, anélkül, hogy a baleset részleteit – helyszínt, közúti jelzéseket, résztvevőket stb. – ismernénk, és a képek tanulságát sem kell nagyon ecsetelni. A baleset Svédországban történt. Egy motorkerékpáros frissen szerzett vezetői engedély birtokában közlekedett járművével a védett útvonalon. A motoros jelentősen túllépte a megengedett sebességet, a svéd rendőrség vizsgálata szerint a Honda 250 km/h-val (155 mph) haladt a balesetet megelőzően.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.