2009.03.30, 12:54
Még nem lesz általános sebességkorlátozás a német autópályákon


Az elmúlt években már többször is felmerült, hogy a német autópályákon is bevezetik az általános sebességkorlátozást. Közismert, hogy kontinensünkön (vagy talán a Földön) egyedülálló módon Németország autópályáin a megengedett legnagyobb sebességet általánosságban nem határozták meg, így egyéb korlátozás hiányában a sztrádákon akár „padlógázzal” is közlekedhetünk, már amennyiben ez a közúti közlekedés biztonságát nem veszélyezteti. Az ajánlott legnagyobb sebesség egyébként a személygépkocsik esetében 130 km/h.


Több korábbi javaslatot követően legutóbb az SPD kezdeményezte a megengedett legnagyobb sebesség 130 km/h-ra (80 mph) történő csökkentését, kijelentve, hogy az intézkedés hozzájárulna a Föld légkörét érintő terheknek és az üvegház hatásnak a csökkentéséhez. (Figyelem: a javaslatot nem is közlekedésbiztonsági, hanem környezetvédelmi előnyökkel indokolták!)


Koalíciós partnere javaslatát Angela Merkel asszony a német ZDF televíziónak adott nyilatkozatában az alábbi szavakkal utasította vissza: „Ez nálam nem fog megtörténni. A forgalmi dugók legalább olyan károsak a klímaváltozásra, mint a gyorshajtás”.


Kétségtelen, hogy a sebességkorlátozás nélküli autózás jelentősen lerövidítheti az utazási időt az olyan nagy távolságok, mint pl. pl. München és Hamburg között, továbbá a legális száguldozás élménye sok külföldi autórajongót csábít is a német sztrádákra, ugyanakkor – nyilvánosan be nem vallott módon – az általános sebességkorlátozás bevezetése jelentős belpolitikai következményekkel járhat, mely akár a választási eredményekre is kihathat.


A sebességlimit elutasítását követően a német kormányzat más módot, ill. eszközt keres az autópályákon közlekedő járművek károsanyag kibocsátásának csökkentése érdekében.


A kancellár asszonyt felkérték, hogy támogassa annak a speciális közlekedési menedzsment rendszernek a megvalósítását, amely jóval hatékonyabban tud fellépni a mértéktelen emissziós jelenségek visszaszorítása és a környezetvédelmi érdekek képviselete érdekében.

Kipróbálható öreg villamosok

Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.

...
2023.05.04. 10:35

Kipróbálható öreg villamosok

Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.

Védett matuzsálem

Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.

...
2023.05.01. 21:16

Védett matuzsálem

Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.

Gondolkozik helyettünk

Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.

...
2023.04.29. 08:10

Gondolkozik helyettünk

Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.

Városligeti szombat

A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.

...
2023.04.23. 07:38

Városligeti szombat

A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.

Teljes a Balaton-gyűrű

Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.

...
2023.04.21. 15:23

Teljes a Balaton-gyűrű

Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.

Napelemmel gyűjtögetett kilométerek

A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.

...
2023.04.09. 11:09

Napelemmel gyűjtögetett kilométerek

A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.

Ölelkező légzsák a Toyotától

A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.

...
2023.04.08. 16:16

Ölelkező légzsák a Toyotától

A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.

Harapósabb férfiak

Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.

...
2023.04.07. 14:01

Harapósabb férfiak

Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.