A teherautó és kamion sofőrök baleseti sérülésveszélye jelentősen nő, ha hasonló kategóriájú-, vagy nagyobb járművel ütköznek, illetve, ha borulnak-, vagy árokba hajtanak és a jármű az oldalára dől.
A tehergépjárművek felborulásának gyakori oka, hogy a járművezető kénytelen kikerülő manővert végrehajtani, hogy elkerülje az ütközést egy közeledő járművel vagy más akadállyal. Ha ennek eredményeként a teherautó lehajt az úttestről, akkor ott általában nem megfelelő a talaj teherbírása, ezért a jármű az oldalára dőlhet vagy nagyobb sebességnél fel is borulhat. A boruló teherautó fülkéjében a járművezetők vagy az utasok megsérülhetnek a fülke oldalfalának, az ajtókeretnek ütődéstől, és halálos balesetet is szenvedhetnek, ha a kitört ablakon kiesve a saját járművük összenyomja őket. Az ilyen sérülésveszély csökkentésére hivatott a teherautókba tervezett oldalsó függönylégzsák.
A svéd Scania új generációs teherautói felszerelhetők az ajtók feletti tetőkárpitba épített borulási oldalsó függönylégzsákokkal, hogy jelentősen nagyobb védelmet nyújtsanak a járműben utazóknak. „Borulási oldalsó függönylégzsákunk – különösen a kormánylégzsákkal és az övelőfeszítőkkel társítva – sokkal nagyobb túlélési esélyt biztosít a járművezetőnek és utasainak egy felborulással járó baleset során, mert lényegesen enyhíti a balesetek kimenetelének súlyosságát az ilyen eszközzel fel nem szerelt tehergépkocsihoz képest” – mondta Christofer Karlsson, aki a Scania ütközésbiztonsági rendszerének kifejlesztéséért felelt.
A függönylégzsákok vezérlését gyorsulás- és borulás érzékelők segítségével oldják meg, a vezérlőelektronika a feldolgozott jelek alapján dönti el, hogy mely passzív biztonsági eszközt aktiválja az adott szituációban. A teherautó fülkéjének jellemzői, elsősorban nagyobb mérete okán a személyautókhoz képest egy jóval nagyobb méretű „paplan” fúvódik fel, amelyet több gáztérre osztottak. Az aktivált légzsák megakadályozza, hogy a borulási oldalon a fülkében tartózkodók kiessenek a járműből, csökkenti az ütődésből származó sérülések mértékét,, valamint üvegtörés esetén gátolja az üvegszilánkok fülkébe szóródását, ezáltal a másodlagos sérülések veszélyét is csökkenti. Csak ajánlani tudjuk a szállítmányozóknak!
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.