Automatizált kézbesítő rendszert mutatott be Kaliforniábana a Boxbot nevű start-up vállalkozás.
A Toyota Research Institute (TRI) kutatóintézet kockázatitőke-befektető leányvállalatának, a Toyota AI Ventures szervezetnek a támogatásával hozta létre autonóm járművekből és önvezérelt logisztikai központból álló kézbesítő rendszerét a Boxbot kaliforniai start-up.
Az Uber és a Tesla volt mérnökei által alapított Boxbot a last mile (azaz a célállomás közvetlen megközelítését szolgáló, utolsó egy-két kilométeres távra hatékony közlekedési vagy szállítási megoldást fejlesztő) piaci szektorban tevékenykedik. 7,5 millió dolláros finanszírozással indult neki a Boxbot a fejlesztésnek, és integrált rendszerként fejlesztette ki a leginkább építőkockából összeszerelt, játékautóra emlékeztető autonóm kézbesítő járműveket, valamint azokat a teljesen automatizálva működő regionális logisztikai központokat, amelyeket elképzelésük szerint sűrűn lakott negyedek közelében telepítenének.
A központokba nem a megrendelés beérkezésekor szállítanák ki az árut, hanem még azt megelőzően: a kereskedők a várható fogyasztói érdeklődést felbecsülve előre, nagy mennyiségben juttathatják el oda a termékeiket. Ez költséghatékonyabb és gyorsabb végső kiszállítást tesz lehetővé, ami piaci előnyt jelenthet az olyan, ma már hagyományosnak számító internetes kereskedő-óriásokkal szemben, mint az Amazon.
„Az automatizálás a csomagok szállításának és kézbesítésének szinte minden mozzanatát átalakítja” – mondta a rendszer bemutatásakor Mark Godwin, a Boxbot társalapító műszaki igazgatója. A végső fázis, azaz az árunak az elosztó központból a fogyasztóhoz történő eljuttatása azonban rendszerint még manuálisan történik – ezt a fázist automatizálja a Boxbot logisztikai központja.”
A koncepció megvalósításához elengedhetetlen területi központok létesítése jelentős beruházást igényel. Ennek híján a Boxbot az Egyesült Államok egyik legnagyobb csomagszállító logisztikai vállalatával, az OnTrac szervezettel működik együtt, saját technológiáját az OnTrac meglévő infrastruktúrájára alkalmazva.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.