Ennyi időt vesz igénybe egy gyors rápillantás vezetés közben a telefonra. Nagyon sok minden történhet ez alatt!
A legtöbb autós azt hiszi, hogy a vezetés közben történő okostelefonon való társalgás, üzenet olvasás csak egy-egy pillanatra vonja el a figyelmet az útról. Az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hatóság (NHTSA) szerint valójában átlagosan 4,6 másodpercig tart elküldeni egy üzenetet, vagy rápillantani egy beérkezőre vezetés közben. A figyelmetlen vezetés veszélyes: az NHTSA szerint egyedül 2019-ben 3142 közlekedési baleset miatti halálesetért felelős az USA útjain. Ráadásul az üzenetküldés a legveszélyesebb figyelemzavaró tevékenység, nagyjából egyenértékű azzal, mintha 90 km/órás tempónál 4,6 másodpercen át csukott szemmel haladnánk.
A ma közzétett “Driving Disrupted” című videóban a Lexus bemutatja, hogy pontosan mi történik, amikor az autósok 4,6 másodpercig nem látják az utat. A részvevők egy zárt pályán beülnek egy Lexus NX-be – méghozzá abban a tudatban, hogy rutin tesztvezetésen vesznek részt. Azt nem tudják, hogy nem egy hétköznapi NX-et, hanem egy egyedi, különlegesen módosított autót vezetnek, aminek gyári kódneve NX 4.6. Az autót elektrokromatikus technológiával szerelték fel, ami képes egy pillanat alatt átláthatatlanná tenni a szélvédőt, 4,6 másodpercre teljesen megfosztva a vezetőt a kilátástól. A videó jól érzékelteti az ezzel okozott káoszt. Vinay Shahani, a Lexus USA marketingért felelős alelnöke felhívta a figyelmet rá, hogy: „Még a létező legfejlettebb biztonsági rendszerek sem tudják pótolni az autóvezető osztatlan figyelmét.”
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.