Franciaországban 2018. július 01-én lépett hatályba az a jogszabály, mely az eddigi 90 km/h-ról 80 km/h-ra csökkentette a megengedett haladási sebesség felső határát azokon a lakott területen kívüli főútvonal szakaszokon, melyen a közlekedésre menetirányonként egy-egy forgalmi sáv áll rendelkezésre (kétsávos út), és a haladási irányok elválasztására nem alkalmaznak fizikai jellegű akadályt. A francia „KRESZ” módosításával megvalósul a francia köztársasági elnök januári bejelentése, mely 2018. januárjában, egy 18 pontból álló új közlekedésbiztonsági csomag részeként már előre vetítette a szigorítást. A sebesség csökkentése nem kevesebb, mint 400 000 km hosszú útvonalra vonatkozik.
A sebességcsökkentéstől a francia kormány évente mintegy 350-400 emberi élet megmentését reméli. A francia közúti halálesetek 55% -a ugyanis olyan kétsávos utakon fordul elő, ahol az eltérő haladási irányok között elválasztó korlátokat, vagy más fizikai akadályt nem alkalmaznak. A módosítással érintett utak baleseti adatainak figyelemmel kísérése fontos feladatként jelentkezik majd az elkövetkező hónapokban, és amennyiben az új rendelkezés hatása nem hozza a várt eredményt, a kormányzat a helyzet újraértékelését követően a szabályozás módosításáról dönthet.
A jogszabályi szigorítással egyidőben egy új francia közlekedésbiztonsági kampány is indult, mely keretében egy rövid video-spotot készítettek. A „13 méter” című, mindössze 35 másodperces videóval a Francia Közlekedésbiztonsági Szervezet arra hívja fel a figyelmet, hogy 90 km/h helyett 80 km/h-val történő haladás esetén a féktávolság 13 méterrel csökken, így vészhelyzet esetén jelentősen nagyobb az esély a baleset elkerülésére, továbbá – amennyiben a baleset mégis bekövetkezik – a sérülések súlyossági foka csökken, ami akár az életben maradást is eredményezheti.
A 80 km/h-s sebességkorlátozás bevezetésével Franciaország a legbiztonságosabb közúthálózattal, a legkedvezőbb baleseti és halálozási mutatókkal rendelkező európai országok példáját igyekszik követni. Svédországban – ahol az egymillió lakosra jutó halálos áldozatok száma legutóbb 25 fő volt – a hasonló utakra jelenleg 70 km/h sebességkorlátozás van érvényben, míg Norvégiában (20 fő), Svájcban (27 fő), Dániában (32 fő) és Hollandiában a megengedett sebesség felső határát ugyancsak 80 km/h-ban határozták meg. A szomszédos Belgium Flandria tartományában a vidéki utakon a legnagyobb sebesség 2017. januárjában 90 km/-ról 70 km/h-ra csökkent.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/05/2305_nosztalgia_villamos.jpg)
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/05/2305_toyota_lc_panzer.jpg)
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2021/10/piros_lampa_resize.jpg)
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/04/2304_veteran_magya_rendor_2.jpg)
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2021/06/kerekparut_2106.jpg)
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/04/2304_abt_idbuzz_szolarteto_1.jpg)
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/04/2304_toyota_fejlegzsak_2.jpg)
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2019/08/agressziv2.jpg)
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.