A teljesen elektromos ID. BUZZ lesz az első jármű a Volkswagen Csoportban, amely önvezetésre less képes.
A Volkswagen Haszonjárműveknélelőkészítés alatt áll a forgalmi célú autonóm rendszerek bevezetése 2025-re. Christian Senger, a Volkswagen Haszonjárművek vezérigazgatója elmondta: “Idén először hajtunk végre valós környezetű kísérleteket Németországban, amelyek során az Argo AI önvezető rendszerét a Volkswagen Haszonjárművek az ID. BUZZ egyik jövőbeli változatában fogja használni. Ennek az évtizednek a közepén ügyfeleinknek lehetőségük lesz arra, hogy bizonyos városokban úticéljukat önvezető járművekkel érjék el.”
A VW nincs egyedül a munkában, a Ford Motor Company és a Volkswagen Haszonjárművek egyenlő mértékben fektettek be az Argo AI cégbe, amely az autonóm vezetés szoftverplatformjaira specializálódott. A cél az önvezető rendszerek gyors fejlesztése és használata. Az egymilliárd amerikai dollár kezdeti befektetés mellett a Volkswagen az AID (Autonomous Intelligent Driving) leányvállalatát is bevitte az Argo AI-ba. Az autonóm vezetés költségvetésének a Felügyelő Bizottság általi megerősítésével a Volkswagen Haszonjárművek (VWCV) megteszi a következő jelentős lépést az autonóm mobilitás jövője felé.
A konszernen belül haszonjármű-márka felelős a teljesen autonóm rendszerek fejlesztéséért és azok kereskedelmi használatáért a városi területeken. A VWCV speciális rendeltetésű járműveket (SPV) fejleszt ki és gyárt majd, például robo-taxikat és kisteherautókat is. Az Argo AI beruházásokon túlmenően a csoport befektet a Car.Software Organisation projektjeibe is, amely az Argo AI-val párhuzamosan és attól függetlenül fejleszti a támogatott és automatizált vezetési funkciókat a 4. szintig a magán mobilitási szektorban a Volkswagen Csoport összes márkája számára.
A Volkswagen Haszonjárművek fejleszti azokat a járműveket, amelyekben az Argo önvezető rendszerét (SDS) használják. A teljesen elektromos ID. BUZZ-ra alapulnak, amelynek világpremierje egy év múlva, 2022-ben lesz. A fejlesztések már folynak, hogy ne csak elektromossá tegyék az ikonikus Bullit, hanem az SDS-sel úttörő autonóm járművé alakítsák át.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.