Szakértők szerint az elektromos járművek biztonsága nem marad el a hagyományos belsőégésű motorral hajtott modellekétől.
Az elektromos autók a belső égésű motorral szereltektől számos pontban különböznek, és nem csak a hajtás terén. Az energiatároláshoz használt akkumulátortelep mérete és súlya befolyásolja az autó strukturális felépítését, ez pedig a passzív biztonságot. A nagyfeszültségű elektromos részegységek jelenléte a benzines és dízel autókhoz képest más típusú veszélyeket rejt, úgy az üzemeltetés, mint az esetleges mentés közben.
Az elektromos autók nagyfeszültségű rendszerét, hogy se menet közben, se a töltés során ne jelentsen veszélyt védőmegszakítókkal és érzékelőrendszerrel látták el, és ügyeltek az érintésvédelemre is – de ez nem jelenti azt, hogy hozzá nem értő ember nyugodtan belenyúlkálhat például a géptérbe. Minden elektromos alkatrész olyan védelemmel rendelkezik, hogy autómosóban, esőben vagy árvízben sem lépjen fel áramütés veszélye.
A töltési folyamat például csak azután indulhat el, hogy az automatikus rendszerellenőrzés biztonságos csatlakozást érzékel a jármű és a töltőállomás között. Hiba esetén megszakítja az áramfelvételt. Bár több hírt ismerünk már, amelyben elektromos autók gyulladtak ki, jellemzően töltés közben, azonban a statisztikai adatok azt mutatják, hogy az elektromos járművek esetében a tűzveszély gyakorisága nem nagyobb, mint a belsőégésű motorral szerelt autóknál.
Az elektromos autók új generációiban a hajtásrendszer-akkumulátora az autók aljában (padlólemezében) elhelyezett, itt a legvédettebb egy esetleges ütközéskor a deformációktól. A törésteszteken a korszerű elektromos autók egyenrangúan szerepelnek a belsőégésű motorral szerelt autókkal. Például a Skoda ENYAQ iV elektromos típus ötcsillagos minősítést szerezett az Euro NCAP ütközésbiztonsági referenciatesztjén. Baleset esetén a fedélzeti nagyfeszültségű rendszer elemei automatikusan lekapcsolódnak az akkumulátorról, így fesztelenített a sérült rendszer.
Az elektromos járművek helyes kezeléséhez nem csak az autószerelők vesznek részt továbbképzésen, hanem a tűzoltók is. A tűzoltók például hőkamerával is vizsgálhatják a nagyfeszültségű akkumulátor állapotát és szükség esetén lehűthetik, hogy megakadályozzák a hajtásrendszer-akkumulátorának kigyulladását. Mivel az akkumulátorok néha késleltetve vagy ismételten is kigyulladhatnak, az elektromos járműveket balesetet követően biztonsági okokból elkülönítve, vagy vízmedencében helyezik el, amíg nem zárható ki a sérült akkumulátor öngyulladásának vagy újbóli meggyulladásának veszélye.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.