A VDAT, azaz a német tuningszövetség évek óta futtatja a „Tune it! Safe“ programot. Minden évben összeraknak a partnercégekkel egy tuningolt rendőrautót, idén egy BMW M850i adta az alapot.
A „Tune it!Safe!“ program arra szeretné felhívni az autótuning iránt rajongó, azzal foglalkozó autósok figyelmét, hogy minden átépítésnél-átalakításnál törekedjenek a biztonságra, olyan autókat építsenek, amelyek megfelelnek a hatályos előírásoknak, illetve a tulajdonosok legalizálják, engedélyeztessék az autóikon az átalakításokat. És, hogy ez nem lehetetlen küldetés, ezt reprezentálja már 16 éve az évente összerakott tuning rendőrautó. (A VDAT biztonságos tuning programját a német rendőrség és a közlekedési minisztérium is támogatja)
Idén először történt, hogy az új demókocsit nem a decemberi Essen Motor Show-n mutatták be, minthogy ez a tömegrendezvény is elmaradt az idén. Az autó viszont elkészült, és már nem először a választott márka a BMW. Több tuningcég állt össze a gyorshajtóvadász összerakására, az alapot az AC Schnitzer adta, aki a bajor gyár autóira szakosodott. A választott típus az M850i-ből származtatott ACS8 5.0i.
Az AC Schnitzer féle M850i változat új első koptatót, karbon küszöblégterelőket, diffúzort és kis hátsó szárnyat kapott. 90 lóerővel erősebb is a gyári kialakításnál, így 620 lóerős. A motor nyomatéka a gyári 750 Nm-rel szemben 840 Nm, a gyorsulása álló helyzetből 100 km/óra sebességre 3,2 másodpercet vesz igénybe: persze a sofőr számos elektronikai támogatást kap ehhez. A kocsin a matricázást a FOLIATEC.com végezte, a Hella adta a fényhidat.
A szuper-rendőrautót le is „ültették“, elöl 20, hátul 25 mm-rel engedték közelebb a karosszériát az úthoz – tehát a fekvőrendőrökkel nem lesz barátságban az autó.A felszerelt kerekek 21 colos AC Schnitzer AC3-as modellek. A gumiabroncsokat a Hankook adta, az első tengelyre 255/30 ZR21, a hátsó tengelyre 295/25 ZR21 méretet szereltek. Vagyis ez a nyárigumiméret, most a télre való tekintettel „csak“ 20 col átmérőjű felnik vannak az autón 245/35 R20 és 275/30 R20 gumikkal.
Aki Németországban jár, az ne igen számítson arra, hogy az utakon találkozik majd ezzel a kocsival. Hiszen nem a szolgálatra készült, hanem, hogy bemutatóautóként járja az országot évközben, ezzel népszerüsítve a támogató szervezetek céljait. Mivel azonban még messze nem ismert, hogy milyen autós rendezvényeket lehet megtartani 2021-ben, lehet, hogy a kocsival való találkozás lehetősége a virtuális térre korlátozódik.
Így készült:
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.