Az AXA biztosító svájci kirendeltségének az adatai szerint az elektromos járművek 50 százalékkal okoznak több balesetet, mint a hagyományos meghajtású autók. De lehet, hogy csak Svájcban.
A svájci biztosítási szakértők tanulmánya szerint több baleset történik a nagy teljesítményű elektromos autókkal, mint a hagyományosakkal. A jelenség okát arra vezetik vissza, hogy az elektromos autók gyorsulása jobb, azonnal reagálnak induláskor a „gázpedál” lenyomására, és a városi tempókon belül még a kisebbek is képesek jobb gyorsulási értékeket felmutatni, mint egyes erősebb benzines autók. Sajnos a kijelentés alapjául szolgáló adatokat nem tették közzé. Azonban az AXA németországi fiókja külön reagálásként jelezte, hogy a német piacról származó adatoki nem támasztják alá a svájciak tapasztalatát.
Az elektromos autók kiváló gyorsulási értékeire nem egy példát tudunk sorolni: a Mercedes EQS gyorsulása állóról 100 km/órás sebességre csak 6,2 másodpercet vesz igénybe, ugyanezen modell AMG változatnál csak 3,8 másodperc a gyorsulás. A Tesla Model S Plaid alváltozatanak a gyártó 0-100 km/órás gyorsulási adatként gyorsulást 2,1 másodpercet ad meg, de a márka legolcsóbb modellje, a Model 3 is 3,3 másodperc alatt képes 0-100 km/órára gyorsulni.
Az AXA arra ösztönzi a nagy teljesítményű elektromos járművek vezetőit, hogy ne használják ki járműveik gyorsulási képességét. A biztosító megvizsgálta az elektromos járművek nagyobb tömegének a kérdését is, és azt állítják, hogy ez további kockázatokat jelenthet a régebbi, hagyományos felépítésű járművekkel történő balesetekben. Az AXA szerint a modern, hagyományos meghajtású járművek ellenben egyenrangú félként vesznek részt egy elektromos járművel történő balesetben. A biztosító jelentése szerint az elektromos autók nem kockázatosabbak, a baleset utáni mentés során, mert ütközés esetén a nagyfeszültségű elektromos rendszerek azonnal kikapcsolnak, és a tűzveszély sem nagyobb, mint egy hagyományos járműnél.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/05/2305_nosztalgia_villamos.jpg)
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/05/2305_toyota_lc_panzer.jpg)
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2021/10/piros_lampa_resize.jpg)
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/04/2304_veteran_magya_rendor_2.jpg)
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2021/06/kerekparut_2106.jpg)
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/04/2304_abt_idbuzz_szolarteto_1.jpg)
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/04/2304_toyota_fejlegzsak_2.jpg)
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2019/08/agressziv2.jpg)
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.