Ez a sajnálatos eset is bizonyítja, hogy a közúti közlekedésben az emberi élet mindenkor súlyos veszélynek van kitéve. Különösen igaz ez a motorkerékpárosok esetében, hiszen az ő testüket a gépjárművekre jellemző passzív védelmi megoldások egyáltalán nem védik. A védettséget nyújtó karosszéria-elemek, energiaelnyelő zónák, légzsákok, biztonsági öv stb. hiányában testük közvetlenül érintkezik a balesetben érintett más járművel, műtárggyal, ill. a talajjal.
A baleset Jász-Nagykun-Szolnok megyében történt, március végén, Szajol közelében. Egy Fiat típusú személygépkocsi vezetője haladt járművével egy bekötőúton a 4-es főút irányába. Az eddigi adatok szerint a 4-es főút kereszteződéséhez érve figyelmen kívül hagyta a kihelyezett – s mellesleg jól látható – „ÁLLJ! ELSÕBBSÉGADÁS KÖTELEZÕ!” jelzőtáblát, s az útkereszteződésbe behajtva összeütközött a balról érkező motorkerékpárral.
A baleset következtében a motorkerékpár vezetője olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a kórházban életét vesztette. A személygépkocsi vezetője is súlyosan sérült, hiszen a motorkerékpár a vezetőoldali ajtónál csapódott a járműbe.
Az EU szakértői által elfogadott álláspont szerint a motorkerékpárosok halálozási kockázata 18-szor nagyobb a közúti közlekedésben, mint a személygépkocsi vezetőké.
Az eset másik tanulsága a figyelmetlen vezetésben keresendő, bár ez a konkrét ügyben még csak feltételezés lehet, hiszen a büntetőeljárás – szakértők bevonásával – folyamatban van. A tapasztalatok egyértelműen mutatják, hogy akár egyetlen másodpercnyi, gondatlanságból származó figyelmetlenség is súlyos tragédiákhoz vezethet – akár alacsony haladási sebességű ütközés esetén is!
Figyelmeztető jel, hogy beköszöntött az igazi tavasz, sőt egyes napokon a meleg már a nyári hónapokat idézi. Ilyenkor pedig az emberi szervezet méginkább hajlamos a kábultságra, a tompaságra, a reflexek lassulására.
Tisztelt közlekedők! Figyeljünk egymásra!
Egyetlen életünk van!
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/05/2305_nosztalgia_villamos.jpg)
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/05/2305_toyota_lc_panzer.jpg)
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2021/10/piros_lampa_resize.jpg)
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/04/2304_veteran_magya_rendor_2.jpg)
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2021/06/kerekparut_2106.jpg)
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/04/2304_abt_idbuzz_szolarteto_1.jpg)
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/04/2304_toyota_fejlegzsak_2.jpg)
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2019/08/agressziv2.jpg)
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.