A párizsiak többsége a bérelhető elektromos rollerek betiltására szavazott a helyi népszavazáson.
Párizsban először tartottak úgynevezett “állampolgári voksolást”, amelyen az 1,3 millió választásra jogosult közül 103 ezren vonultak az urnákhoz szombaton és vasárnap, azaz a részvétel 7,46 százalékos volt. Venczel Katalin, az MTI párizsi tudósítójának beszámolója szerint a hétvégén Párizsban a bérelhető elektromos rollerek használatáról tartottak népszavazást, amelyen a szavazók csaknem 90 százaléka a betiltás mellett voksolt. Anne Hidalgo polgármester még a szavazás előtt elkötelezte magát arra, hogy “mindenképpen tiszteletben tartja a voksolás eredményét, bármi is legyen az”. A párizsi városvezető maga is a betiltás mellett kampányolt. A szolgáltatók jelezték, hogy a voksolás eredményének egyelőre “semmilyen közvetlen hatása nem lesz arra a havonta 400 ezer emberre”, akik a bérelhető elektromos rollerekkel közlekednek.
Az elektromos meghajtású rollerek négy évvel ezelőtt jelentek meg a francia utcákon: mintegy 2 millióan saját tulajdonú rollert használnak, több százezren pedig a bérelhető változatokkal közlekednek a nagyvárosokban. Párizsban mintegy 15 ezer ilyen roller áll rendelkezésre, amelyeket három szolgáltató (Lime, Tier és Dott) működtet. A szerződésük augusztus 31-én jár le, így szeptembertől Párizs lehet az első európai főváros, ahonnan teljesen kitiltják a bérelhető elektromos rollereket.
A francia televíziók rendszeresen beszámolnak a gyalogosok és a sokszor száguldó rollerezők közötti balesetekről, Párizsban pedig a bérelhető rollerek folyamatosan gondot okoznak az önkormányzatnak azzal, hogy az egységes szabályozás hiányában az emberek bárhol leteszik őket használat után. A francia kormány egyébként múlt szerdán a korábbi 12 évről 14 évre emelte az elektromos roller használatának alsó korhatárát, a motorkerékpárokhoz hasonlóan, és kötelezővé tette, hogy az elektromos rollereket féklámpával és irányjelzővel kell felszerelni. Az elektromos rollereken 2019 óta kizárólag egy ember közlekedhet, tilos velük a járdán haladni és parkolni. A szabálysértőket az eddigi 35 euró helyett ezentúl 135 euróra büntethetik a rendőrök. A sisak viselésének kötelezővé tételét egyelőre nem rendelte el a kormány, de a közlekedési minisztérium szerint napirenden van a kérdés.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.