Az elektromos autók menetdinamikai jellemzői eltérnek a hasonló kategóriájú belső égésű motorral szerelt autóktól. Más a súlypont, nagyobb a tömeg. A Peugeot e-208-as típust jávorszarvasteszten próbálták.
Egy autó manőverező képessége sok tényezős játszma, a tömegeloszlástól kezdve a futómű beállításán át az abroncsok tapadásáig minden részlet számít. Egy elkerülő manőver esetén az irányváltás precizitása, a karosszéria oldaldőlése, a kormányreakciók határozzák meg, hogy milyen sebességtartományban marad uralható a jármű. A vezető gyakorlatlanságát megbocsátóan kezelő, kiszámíthatóan és harmonikusan viselkedő autóval magabiztosabban lehet közlekedni.
Az elektromos autók a belső égésű motorral szerelt társaiktól eltérően viselkednek. A jellemzően a tengelyek között, a padlóban vagy az alatt elhelyezett akkumulátornak köszönhetően alacsony a súlypontjuk, ami előny a stabilitás szempontjából. Azonban az akkumulátor miatt akár két-háromszáz kilogrammal is nehezebbek ezek a járművek, mint klasszikus meghajtású kategóriatársaik, így csökkenhet a mozgékonyságuk, a dinamikus irányváltási képességük.
A spanyol km77.com autós honlap gyakorta végez jávorszarvas-tesztet: ez egy szabványos körülmények között végzett elkerülő manőver, amely sok mindent elárul arról, mire képes egy autó az úton. A tesztet eredetileg a svédek találták ki, ahol valódi veszélyt jelentenek az útra tévedő jávorszarvasok – innen a teszt elnevezése. De talán mindeg is mit kell kikerülni, a lényeg, hogy a választott autóval megoldható legyen a feladat.
A jávorszarvas-teszten az autó egy vele arányosan méretezett szélességű bója-folyosóban halad, majd a vizsgálatot végző pilóta elveszi a gázt, „áttér a másik sávba”, majd vissza a sajátjába. A gyakorlatot fokozatosan emelkedő sebességgel hajtják végre; az egyes típusok eredménye az a legnagyobb (gázelvételkor mért) kezdősebesség, amellyel a bóják érintése nélkül képes teljesíteni a pályát.
A spanyol újságírók a közelmúltban a Peugeot 208 elektromos változatát próbálták: nem véletlenül, hiszen 2020 első félévében Európa egyik legkeresettebb villanyautói közé tartozik. A kontinens-szerte eladott 13 266 Peugeot e-208 a teljes EV-piac 6 százalékát teszi ki. Ideje volt megvizsgálni az e-208 vészhelyzeti stabilitását. A beszámoló szerint az autó nem tagadhatta le az akkumulátorcsomag extra tömegét, emiatt enyhe késéssel reagált a hirtelen kormánymozdulatra. Ugyanakkor az alacsony súlypont miatt a karosszáriadőlés minimális volt, fel sem merült, hogy a kocsi felboruljon, mint történt az több magas építésű járművel ugyanezen teszt során.
A Peugeot e-208 eredménye csak 1 km/órával maradt el az 1,2 literes benzinmotorral szerelt Peugeot 208-asétól. A kikerülő manővert az elektromos kocsival 76 km/óra sebességgel hajtották végre, a spanyol lap tesztjein elektromos autótól ez eddig a legjobb teljesítmény ebben a kategóriában.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.

Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.

Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.

Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.

Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.

Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.

Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.

Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.

Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.