Magyarországon ma még nem kötelező kerékpározás közben fejvédő sisakot használni. Ugyanakkor a tudatosan közlekedő bringások körében egyre többen használnak fejvédőt, mely baleset bekövetkezése esetén megvédheti használóját a fej- és agysérülések kialakulásától. A sisakok ma már a divat hordozójává is válnak. A kerékpározás igazi reneszánszát éli, melyet mi sem jelez jobban, minthogy a közelmúltban megjelent adatok alapján az elmúlt 15 évben kb. tizenötszörösére nőtt a kerékpárral közlekedők száma. A kerékpárosok a közúti közlekedés legvédtelenebb közlekedői közé tartoznak. Õk azok, akiknek közúti baleset esetén a testüket a ruházaton, s esetleg a fejvédő sisakon kívül gyakorlatilag semmi nem védi, így esetükben nem is a személyi sérülés bekövetkezése, hanem annak súlyossági foka a kérdés. A kerékpáros fejvédők a passzív védelmi eszközök közé tartoznak, melyek arra hivatottak, hogy a bekövetkezett baleset esetén csökkentse a sérülések szintjét. Ezáltal fontosságuk és hasznosságuk az élet és testi épség védelme vonatkozásában megkérdőjelezhetetlen. A holland SWOV kutatóintézet 2010. áprilisában közzétett kutatási eredménye alapján közúti baleset esetén a fej- és agysérülés kockázata nem kevesebb, mint 45 %-kal csökken azáltal, hogy a kerékpáros fejvédő sisakot használ. Persze az is nagyon fontos, hogy a fejvédő jó állapotú, s megfelelően rögzített legyen, hiszen ezek nélkül védelmi funkcióját nem képes kifejteni.
Magyarországon a kerékpáros fejvédők használata napjainkban még nem kötelező. A teljességhez ugyanakkor hozzátartozik, hogy a korábbi KRESZ módosítások során a kerékpáros fejvédők használatának kötelezővé tétele (ill. annak szükségszerűsége) már többször is felmerült. A kerékpáros fejvédő használata kerékpározás közben mindenképpen ajánlott, gyermekeknek és felnőtteknek egyaránt. A sisak védi viselője fejét, hiszen elnyeli az esetleges baleset, ill. ütközés során keletkező energia jelentős részét.
A balesetek során szerzett tapasztalatok azt mutatják, hogy a kerékpáros tragédiák többsége azért következik be, mert elütés következtében a kerékpáros feje nagy erővel ütközik a jármű szélvédőjének, ill. motorháztetőjének. Ez esetben a fejvédő hatásos védelmet nyújthat.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.