Dél-afrikai specialista dolgozik az új Toyota Land Cruiser 300 páncélozott változatán.
Dél-Afrikában az SVI cég dolgozik a Toyota Land Cruiser védett változatának a kialakításán. Az utcai célú páncélozott személyautók kialakítására specializálódott céghez kerültek a nem túl jó közbiztonságú országba érkező első új Land Cruiserek, amelyekből a dízel verziót nézték ki a páncélcsomag cipelésére. Az elképzelésük szerint B6-os szintű védelemmel látják el a jól terhelhető alvázas autót.
A védett személyautók védelmi szintjeit a nemzetközi sztenderdek B4-től B8-ig jelölik. Nagy vonalakban leírva a B4 védelmet ad a maroklőfegyverek ellen, a B4+/B5 a kis kaliberű, de nem puskalőszert tüzelő (pl. 5,56 mm, 7,62 mm, köztük AK) automata fegyverekből leadott lövések ellen, a B6 az összes kézifegyver tüze ellen. Persze ehhez hozzá kell tenni, hogy az általánosan elérhető, elsősorban polgári lőszertípusokkal kiváltott tűz ellen védenek, a speciális katonai lőszerekkel (például keményfémmagvas lövedékkel ellátott lőszerek átütik, átüthetik a kocsik páncélzatát). A B7 szint már rendelkezik robbantás elleni védelemmel is, akárcsak a B8, de ez utóbbi kettő csak állami szervek és biztonsági cégek számára érhető el.
Az SVI-nél a korábbi, Land Cruiser 200-as modellből is kínált páncélozott verziót. Az új 300-as széria gyárilag könnyebb és erősebb a 200-asnál (a súlycsökkentés érdekében a karosszériaelemek többsége alumíniumból készül, beleértve az ajtókat is). A dízelmotoros verziók páncélozása mellett szól a motorok nagy nyomatéka és kis fogyasztása mellett, hogy a gázolaj nem robbanékony, mint a benzin.
A fejlesztés kezdetén az SVI-nél a Land Cruiser 300-ast szétszerelték, hogy megmérhessék, hogy a szükséges megerősítések számára mennyi hely áll rendelkezésre. Egy háromtengelyes mérőkar és egy 3D szkenner segítségével elkészítették a kocsi térbeli modelljét, ezen történt a tervezés. Az SVI könnyű és erős kompozit anyagokból álló páncélozást használ, hogy mérsékelje a hozzáadott tömeg mértékét. Az SVI jelezte, hogy a páncélcsomag kifejlesztése körülbelül két hónapig tart a Land Cruiser 300 számára. A gyártás azután kezdődik meg, hogy elvégezték az első kész jármű védelmének, valamint menettulajdonságainak a vizsgálatát, kiértékelték az eredményeket, és megfelelőnek találták azokat.
Ugyan a Land Cruiser 300 páncélcsomagjának pontos ára még nem nyilvános, de az SVI szerint a 360 fokos, B6-os védelmet nyújtó átalakítás hozzávetőleg nettó 900 ezer dél-afrikai randba, azaz nagyjából 18,6 millió magyar forintba fog kerülni.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.