A Ford kigondolt egy újabb megoldást, hogy az elektromos autók hatótávolságának csökkenése nélkül legyen meleg az utastérben.
Az elektromos autók hatótávnövelésén dolgozva gondoltak ki új fűtési elképzeléseket a Fordnál. Az elektromos autók fűtése alapelképzelésében azonos a belső égésű motorokat használó kocsikhoz: a belső térbe meleg levegőt fújva oldják meg a fűtést. Persze a két üzemmódú jármúfajta között alapvető különbség, hogy a belső égésű motorral szerelt járművek esetén üzemmeleg állapotban a motor veszteséghőjét használjuk fűtésre, tehát olyan energiaforrást, amely amúgy veszendőbe menne, míg az elektromos autók esetén a fűtés alapvetően elektromosan megoldott, tehát az akkumulátorokban tárolt villamos energiát kell használni a fűtésre (a bonyolultabb elektromos autók szintén tudnak veszteséghőből is, illetve hőszivattyú megoldással meleget szállítani az utastérbe, de ezek a megoldások vagy nem alkalmasak a teljes kívánt fűtésteljesítmény előállítására, vagy szintén hasznos energiát vonnak el a motorüzemtől, tehát mindenképppen használják, és ekképpen merítik az akkut).
Visszatérve a Ford megoldásra, arra gondoltak, hogy a levegő helyett az utastéri berendezést fűtenék – mint részben történik ez régóta az autóknál, mint ülésfűtés, kormányfűtés. Igazán az ötlet is onnan eredhet, hogy a villanyautósok is sokan az ülésfűtéssel oldják meg a melegigényüket, amely kevesebb energiát kíván, mint a légtér felfűtése. Elsősorban olyan felületeket fűtenének a Fordnál, amelyekkel az utasok közvetlenül kapcsolatba kerülnek, magyarul hozzáérnek, de részben olyanokat is fűtenének amelyek sugározzák a hőt az autóban ülők felé. A felületek melegítése 13 százalékkal kevesebb energiát igényel, mint a levegő felfűtése. Ezzel a megoldással hideg időben egy feltöltésből öt százalékkal nagyobb hatótávolság hozható ki. A felületfűtés mellett szól, hogy hidegben az ajtókat vagy az ablakokat nyitva az autóban gyorsan csökken a hőmérséklet, így a klímarendszerrel megtermelt hő gyorsan elillan, viszont a fűtött felületek továbbra is melegek maradnak. A fordosok felszereltek egy Ford E-Transitot fűtött kartámaszokkal, padlószőnyegekkel, ajtópanelekkel, napellenzőkkel, valamint egy kormánykerék mögé beépített fűtőpanellel. A tesztek során mintaként szolgált számukra egy csomagkézbesítő, egy speciális termékeket szállító fuvarozó és egy iparos 350 kilométert felölelő munkanapja Kölnben és a város környékén. Az élő tesztek alapján számították ki az energiafelhasználási mérlegeket.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.