Az egymással kommunikáló autófedélzeti rendszerek lehetnek a következő fokozata a fejlett informatikai rendszerek lehetőségeit kihasználó közlekedésbiztonsági fejlesztéseknek.
A közlekedésbiztonsági adatok megosztása annál hatékonyabb, minél több jármű vesz részt benne, és minél több telematikai forrásból származó adatokkal operál: ezért fontos lépés, hogy e technológiát az autógyártók közös alapokra helyezzék. Így létrejött az Európai Bizottság által támogatott „Adatok a Közlekedésbiztonságért” kezdeményezés. Ennek az alapja az a több tízmillió közlekedésbiztonsági információt tartalmazó üzenet, amelyet a programban részt vevő különféle járművek váltottak egymással 16 hónapon át, figyelmeztetve a többieket az utat elfoglaló, mozgásképtelen autókra, a csúszóssá vált utakra vagy a rossz látási viszonyokra.
A kezdeményezésben részt vesz a Ford, a BMW, a Volvo és a Mercedes Benz is, és az adatmegosztó ökoszisztémába új tagokat is várnak. “Az Adatok a Közlekedésbiztonságért ökoszisztéma hatékonyan javíthatja a közlekedésbiztonságot, így a társadalom számára előnyös,” nyilatkozta Joost Vantomme, az új SRTI ökoszisztéma elnöke. “A projekthez csatlakozó autógyártók készen állnak arra, hogy napi szinten megosszák ezeket az adatokat, és hogy mindent megtegyenek az SRTI ökoszisztéma sikeres működéséért.”
A lehetséges vészhelyzetek kialakulását és lokációját olyan anonim adatokból következteti ki a rendszer, mint például a ködlámpa használata, a vészfékezés, vagy a légzsák aktiválása. Az ilyen SRTI információk alapján a rendszer a Ford típusaiban a FordPass Connect modemen keresztül figyelmeztető üzenetet küld a Ford szerverére, ahonnan az tovább kerül a vészhelyzeti figyelmeztetéseket több forrásból is gyűjtő partnerekhez, akik ezután a programban résztvevő autógyártók diszpécserközpontjaival is megosztják az üzeneteket.
Az üzenetet azonnal kiküldik – mobiltelefonos kommunikációval is – a veszélyeztetett területen tartózkodó autóknak, és a figyelmeztetés megjelenik a jármű műszerfali kijelzőjén. Az autósok tájékoztatása mellett ez az információ a mentők és más vészhelyzeti szolgálatok riasztására is alkalmas, hiszen a helyszín pontos közlése meggyorsíthatja a segítségnyújtást. “Az egymással összekapcsolt, kommunikáló autók segítik vezetőjüket, hogy felkészülhessen a veszélyre, ami pillanatnyilag láthatatlan a számára,” mondta el Peter Geffers, a Ford Európa összekapcsolt autókért felelős vezetője. “
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.