Nagy hatótávolságot, rendkívül rövid töltési időt ígér a VW a 2026-ra beharangozott középkategóriás elektromos autójával.
Az auto neve Trinity lesz, amelyről persze a többségnek a Mátrix című film hősnője ugrik be. De talán így, minthogy pozitív hősnő, jó is a képzettársítás. Jön a pozitív autóipari hős, ami megváltja az elektromos autózást, megszabadítja a nyűgjeitől, ami még mindig a benzintankoláshoz képest lassú töltési idő, és a még mindig nem mindenre elég hatótáv, és a belső égésű motorral szerelt autókhoz képesti magas ár.
A Trinity-nek megmutatta a VW a sziluettjét, és ennek kapcsán mesélt is róla. Tehát az elektromos hajtású autó 2026-tól készül a wolfsburgi üzemben és a gyártó szerint új mércét állít hatótáv, töltési sebesség és digitalizáció tekintetében, továbbá képes lesz 4-es szintű önvezetésre is. Új fejlesztésű elektromos platform a legkorszerűbb szoftveres háttérrel, a kínálati rendszer egyszerűsítésére és egy teljesen hálózatba kapcsolt, intelligens gyártás jellemzi.
„A Trinity az ACCELERATE stratégiánk demonstrációs, un. világítótorony projektje, a szoftveres álomautónk.” – nyilatkozta Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka vezérigazgatója. A Trinity egy nagy darabszámú szegmensben teszi elérhetővé az autonóm vezetést számos ember számára. A sorozatgyártás indításakor a Trinity már a 2+ szinten lesz és műszaki szempontból készen áll a 4-es szintű autonóm közlekedésre. „Méretgazdaságosságunkat kihasználva rengeteg embernek tesszük hozzáférhetővé az autonóm közlekedést és építünk egy neurális tanulási hálózatot. Így megteremtjük a feltételeket egy, a járműflottán belül történő folyamatos adatcseréhez – például a forgalmi helyzettel, különböző akadályokkal vagy balesetekkel kapcsolatban.” – teszi hozzá Ralf Brandstätter.
A jövő járművei, mint amilyen a Trinity is, lényegesen kevesebb változatban készülnek majd és a fizikai elemek nagyrészt szabványosítva lesznek. Az autók fedélzetén virtuálisan minden megtalálható, az ügyfelek pedig igény szerint aktiválhatják a kívánt funkciókat a jármű digitális ökoszisztémáján keresztül. Ez lényegesen csökkenti a gyártás összetettségét. Azzal, hogy az autók fejlesztése egyre inkább egy szoftver alapú termék irányába halad, a Volkswagen új, információ alapú üzleti modellek számára teremti meg a feltételeket. Az egyéni mobilitás belépési feltételei alacsonyabbra kerülnek, ezzel együtt új felhasználói csomagok jelennek meg a kínálatban.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.