Németországban 2009. január 01-én a helyszíni bírság összege jelentősen – átlagosan mintegy 60-80 %-kal – megemelkedett. Igazodva a szigorításhoz, a német rendőrség már megkezdte az előkészületeket ahhoz, hogy a közúti közlekedés szabályait a járművezetők az eddiginél is fokozottabban tartsák be. Hamburgban például „civil” motorkerékpárokat szereztek be, azaz olyan járműveket, amelyeknél semmi nem utal a rendőri jellegre. Négy darab BMW RT 1200-as motorkerékpárról van szó, amelyek 260 km/h sebességgel képesek haladni. Közülük kettőt a legmodernebb video-felügyeleti technikával szereltek fel, melyek kitűnően alkalmasak a mozgás közben elkövetett szabálysértések felderítésére és rögzítésére, ezen belül különösen a gyorshajtók, a követési távolságot be nem tartók, s a tilos jelzésen áthaladók kiszűrésére. A járműbe épített rejtett kamera a forgalomban résztvevő járművek vezetői részéről gyakorlatilag felismerhetetlen. A motorkerékpárok a belvárosi utak forgalmát felügyelik. Hamburg határait csak speciális esetben hagyják el, pl. ha azt ellenőrzés, ill. a járművezető elfogása megköveteli. A high-tech járművek csaknem folyamatosan vesznek részt a forgalomban. Mindenkor négy fős állományt szerveznek a motorkerékpárokra, s a járőrök két fős csoportokban dolgoznak, német szóhasználattal élve „vadásznak” (a burgenlandi kollégák ugyanerre a tevékenységre a „halászat” szót alkalmazzák). Szabálysértés észlelésekor a videokamerával felszerelt motorkerékpár vezetője a szabálysértő járműve mögött halad, folyamatosan rögzíti a jogsértést, majd rádión jelzi ugyancsak motorkerékpáros társának, hogy intézkedhet a járművezető leállítására. A kamerás jármű biztonsági és egyéb okból mindvégig a szabálysértő mögött marad, amíg az meg nem áll. A módszer és az alkalmazott technikai megoldás korántsem új, ugyanakkor az intézkedés hatásfoka kiemelkedően magas. A motorkerékpárok jellegüknek megfelelően rendkívül mobil eszközök, még a forgalmi dugókban is nagyobb mozgástérrel rendelkeznek. Gépjárművel városi forgalomban a motoros járőrt „lerázni” gyakorlatilag lehetetlen, így a szabálysértés szankcionáltsága mindenkor biztosítva van. A járőrgépkocsikhoz képest alacsonyabb üzemeltetési költségek mellett a rendőr motorkerékpárok alkalmazásának még egy nagy előnyük van: a hátulról fényképező fix kamerák mellett az egyetlen olyan eszközök, amelyek képesek napjaink városi közlekedésének egyik legnagyobb problémájának a kezelésére: a motorkerékpárosok által elkövetett szabálysértések visszaszorítására. És erre igen nagy szükség van úgy Magyarországon, mint Európa más országaiban, mert a motorkerékpár az egyetlen olyan járműkategória, amely vonatkozásában 2001. óta folyamatosan nő a halálos közúti balesetek és áldozatok száma.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.