A hazai gyártású Pannónia motorkerékpárokat aligha kell bemutatni. A 60-as és 70-es évek legendás kétkerekűje a magyar járműgyártás egyik büszkeségévé vált, s a márkának napjainkig is sok rajongója van. A rendőrség már a 60-as években is használt Pannóniákat, de ezek a sorozatgyártású, többségében T5 és P10 modellek semmiben sem tértek el a kereskedelmi forgalomban kapható változatoktól.
Az első rendőri jellegű sorozatra – 20 db P20-as modellre – 1972-ben adták le a rendelést, melyet 1973-ban és 1974-ben összesen 80 db P21-es követett. A rendőrségi motorkerékpárok formája összetéveszthetetlenül Pannónia maradt, mégis számos egyedi ismertetőjeggyel rendelkezett.
A rendőri jelleg első sorban a jármű színében mutatkozott meg. Az üzemanyagtank kék színű volt, míg a jármű más részei fehér színt kaptak. Az egyedi kialakítású bukócső tetejére került a két darab kéklámpa. Ezek eredetileg Barkas ködfényszórók voltak, kékre festett üveggel, majd később kék izzókat helyeztek az átlátszó üvegű lámpatestbe. A kék lámpa kapcsolója az első fényszóró tetejére került. A jármű kormánya szélesebb volt az átlag Pannóniákénál, s mindkét végére az MZ-ktől származó irányjelzőt helyeztek.
A rendőri Pannóniák két akkumulátort kaptak, így a szerszámos doboz az eredeti helyéről a hátsó sárvédő jobb oldalára került. Az autópálya rendőrséghez került példányokra kivilágítható „Stop” feliratot is szereltek az ülés mögé.
A kéthengeres, 246 cm3-s, 22 lóerős rendőri P21-esek az akkori átlagmotoroknál gyorsabbak voltak, mégsem váltak be igazán rendőri célokra. Kísérési feladat végzése közben nem egyszer előfordult, hogy a védett vezető és kísérete panaszkodott a kétütemű járművek által kibocsátott „átláthatatlan” füstfelhőre, míg járőrszolgálatban a motorok a nagyobb teljesítmény ellenére sem bírták a tartós gyors igénybevételeket.
A rendőrségi Pannóniákat a 70-es évek végén végleg kivonták a szolgálatból. Néhány példányuk a mai napig fennmaradt, a szerencsésebb darabokat műgyűjtők gondozzák.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.