250 km/h sebességű haladás esetén a motorkerékpár másodpercenként mintegy 70 métert tesz meg. Tekintettel arra, hogy a veszély észlelésétől a fékhatás kialakulásáig – amennyiben nincs cselekvési késedelem – átlagosan egy másodperc telik el, így a jármű az első 70 méteren az eredeti sebességével, gyakorlatilag lassulás nélkül halad (a veszély észlelése, az információ feldolgozása, a fékezés eldöntése, és a „fékfelfutás”, azaz a tényleges fékhatás megvalósulása hozzávetőlegesen egy másodpercet vesz igénybe). Ilyen sebesség mellett a fékút is nagyon hosszú, hiszen száraz aszfalton, folyamatosan fékeződő kerekek mellett is meghaladja a 300 métert! A balesetben érintett járműveket – eredeti ütközéskori helyzetben – a svéd rendőrség preventív, baleset-megelőzési céllal állította ki a 2009 októberében megrendezett Stockholmi Motorkerékpáros Vásáron. A látvány valósággal sokkolta a látogatókat. A kiállítás üzenete egyértelmű. A svéd rendőrség tudat- és magatartás formálási céllal, a gyorshajtás és a mobiltelefon használat „kézzelfogható” veszélyének kihangsúlyozásával mutatta be a roncsokat annak érdekében, hogy: „ILYEN ESET A JÖVÕBEN SOHA NE FORDULJON ELÕ!”.
A képanyag ezernyi információt hordoz, anélkül, hogy a baleset részleteit – helyszínt, közúti jelzéseket, résztvevőket stb. – ismernénk, és a képek tanulságát sem kell nagyon ecsetelni. A baleset Svédországban történt. Egy motorkerékpáros frissen szerzett vezetői engedély birtokában közlekedett járművével a védett útvonalon. A motoros jelentősen túllépte a megengedett sebességet, a svéd rendőrség vizsgálata szerint a Honda 250 km/h-val (155 mph) haladt a balesetet megelőzően.
A baleset helyszínén lévő útkereszteződésben balról, egy alárendelt útról egy Volkswagen Golf haladt ki lassú tempóban. Vezetője valószínűleg nem észlelte a jobbról „rakétaként” érkező motorkerékpárt, sajnos figyelmét mobiltelefonjának használata is elvonhatta. A személygépkocsi megjelenésekor a motorkerékpárosnak fékezni sem maradt ideje. A Honda gyakorlatilag változatlan sebességgel, azaz 250 km/h-val csapódott a Golf jobb első ajtajának, majd azt teljesen áttörve teljes terjedelmével „eltűnt” a személygépkocsiban. Az ütközés során a motoros teste is a gépkocsiba került! A Golf-ban ketten voltak, a vezetőn kívül a jobb első ülésen ült egy utas. Mindhárman azonnal szörnyethaltak. Esély nem volt a túlélésre!
A képeket látva elképzelhetők azok a hatalmas fizikai behatások, amelyek az ütközéskor a járműveket és a személyeket érhették. A baleset erejétől a Golf három métert repült, majd a tetején állt meg. Már a motorkerékpáros gépjárműbe kerülésének a körülményeit sem lehet érzelmek nélkül elképzelni, de a Golf tetején is látható egy olyan domborulat, amelyet a motoros teste okozott a felborult gépkocsin.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/05/2305_nosztalgia_villamos.jpg)
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/05/2305_toyota_lc_panzer.jpg)
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2021/10/piros_lampa_resize.jpg)
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/04/2304_veteran_magya_rendor_2.jpg)
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2021/06/kerekparut_2106.jpg)
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/04/2304_abt_idbuzz_szolarteto_1.jpg)
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/04/2304_toyota_fejlegzsak_2.jpg)
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2019/08/agressziv2.jpg)
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.