Közvéleménykutatással mérték fel három ország autóhasználóinak a stressz szintjét, miközben dugóban ülnek.
A Continental az INFAS piac- és társadalomkutató céggel közösen felmérést végzett német, japán, kínai és amerikai sofőrök körében. A tanulmányban többek között azt vizsgálták, mennyire élik meg stresszesnek a vezetést az autóvezetők. Az eredményeket összevetették az öt évvel ezelőtt végzett hasonló kutatás megállapításaival.
Eszerint a feszült sofőrök száma Németországban az elmúlt öt évben nem változott, ugyanolyan magas szinten maradt. Japánban viszont 50-ről 64%-ra nőtt a magukat stresszesnek valló autóvezetők a megkérdezettek közül. Az amerikai vezetők több mint fele (53%) tartja stresszesnek a vezetést, ami hasonló az öt évvel ezelőtt mért adattal (49%).
Saját bevallásuk szerint a kínaiak nyugodtabbak, a forgalmi dugók miatt panaszkodó sofőrök aránya mindössze 40%, és ez nem változott érdemben az utóbbi időben. Érdekes tényező, hogy mind a négy vizsgált országban a stressz faktor majdnem ugyanakkora az utasoknál, mint a sofőröknél. Sőt, Kínában még magasabb is, ahol az utasok 47%-a stresszel az autóban történő utazás közben.
Azok aránya, akik a sok stressz ellenére továbbra is élvezik a vezetést, nem változott. Németországban nagyjából a válaszadók kétharmada (64%), az Egyesült Államokban pedig 62%-uk vallott így. A kínai sofőrök 69%-a állítja azt, hogy élvezi a vezetést, míg öt évvel ezelőtt csak 48%-uk gondolta ugyanezt. Japánban viszont egyre kevesebben élik meg szórakozásként az autózást. Noha a válaszadók 43%-a élvezi a vezetést, ez 14%-os csökkenést jelent az öt évvel ezelőtti adatokhoz képest.
Az is egyértelmű, hogy az autóval való közlekedés az utasok nagy részét hidegen hagyja: Japánban az utasok mindössze 9%-a szeret autóval utazni, amíg Németországban ez az érték 43%. Az Egyesült Államokban és Kínában csak minden harmadik utas gondolja úgy, hogy élvezi az autóval való közlekedést.
Amikor a kérdés a saját vezetői képességekre irányul, az amerikai sofőrök külön kategóriába sorolják magukat. Az egyesült államokbeli autóvezetők 83%-a tartja magát jó, vagy nagyon jó sofőrnek. Kínában ez az arány 69%, Németországban pedig 66%. Ezen a téren ismét Japán jelent kivételt a maga 25%-ával: ez azért is meglepő, mert öt éve még a megkérdezett japánok fele jó sofőrnek gondolta magát.
Annak ellenére, hogy világszerte egyre zsúfoltabbá válnak a nagyvárosok útjai, csak Kínában gondolja azt a válaszadók többsége (55%), hogy korlátozni kellene a városközpontok forgalmát. Németországban 40%, az USA-ban 20%, Japánban pedig 9% ért egyet ezzel az állítással.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/05/2305_nosztalgia_villamos.jpg)
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/05/2305_toyota_lc_panzer.jpg)
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2021/10/piros_lampa_resize.jpg)
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/04/2304_veteran_magya_rendor_2.jpg)
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2021/06/kerekparut_2106.jpg)
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/04/2304_abt_idbuzz_szolarteto_1.jpg)
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2023/04/2304_toyota_fejlegzsak_2.jpg)
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.
![...](https://kreszvaltozastest.bluespot.hu/t43frasd/uploads/2019/08/agressziv2.jpg)
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.