Áramlik a tőke az autonóm közlekedésre képes járművek fejlesztésébe. Kínában és az USA-ban már tesztszerűen közlekednek a taxisofőrt nem igénylő önműködő taxik.
A kínai Pony.ai fejlesztőcég a robot-taxikat már nem csak Guangzhou tartományban teszteli, erre Kaliforniában is engedélyt kapott. Erre a Toyota is felfigyelt, és együttműködési megállapodást kötött az autonóm autók és a technológiára épülő robottaxi szolgáltatások fejlesztésére. Ez gyorsítani fogja a piacérett rendszer elterjedését.
A Pony.ai egy Kínában és a Szilícium-völgyben működő startup cég, amely a biztonságos és megbízható önvezető technológia kidolgozásával foglalkozik. A 2016 végén alapított vállalatba ez év áprilisáig megközelítőleg 300 millió dollárt ruháztak be olyan befektetők, mint például a Sequoia Capital China, az IDG Capital, a Legend Capital, a Morningside Venture Capital, a ClearVue Partners és az Eight Roads (a Fidelity Investments üzletága). Így jelenleg ez a cég számít a legértékesebb önvezetéssel foglalkozó startupnak Kínában.
A Pony.ai az önvezető mobilitási megoldások kidolgozása révén forradalmasítaná a fuvarozási ágazatot. A cég 2018 vége óta teszteli a robottaxi-szolgáltatás PonyPilot nevű kísérleti változatát Guangzhouban. Ezzel a Pony.ai lett az első robottaxi-szolgáltatást működtető, illetve a fogyasztók számára önvezető fuvarokat kínáló vállalat Kínában.
2019 júniusában a cég Kaliforniában is megkapta a robottaxi-szolgáltatás végzésére feljogosító engedélyt, így megjelent a mobilitási szolgáltatások globális piacán. Szerintük az önvezető technológia a jobb fuvarozási rendszer kiépítésének kulcsa. Hasonlóan gondolkozik a világ egyik vezető autógyártója, a Toyota is, amely nagy fejlődési potenciált lát az önvezető eszközökben. Főkép, ha azt a vállalat fejlett alternatív hajtásrendszerű járműveivel társítják.
A Pony.ai számára a Toyotával való együttműködés a sikeres fejlesztés után a nagy japán konszern piacaira való kijutást jelenti, amelyben ott szerepel Európa, és azon belül Magyarország is. A technológiai tesztidőszakra 2-4 éves időtartamot jósolnak, így várhatóan a jövő évtized elején jelenhetnek meg a városokban az élesben üzemeltetett robottaxik.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Kipróbálható öreg villamosok
Nosztalgiavillamosok közlekednek a fővárosban szombaton.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Védett matuzsálem
Páncélozott változatban is megvásárolható az ős Toyota Land Cruiser.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Gondolkozik helyettünk
Mesterséges intelligencián alapuló közlekedésirányítási rendszert fejlesztettek ki a BME-n.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Városligeti szombat
A hétvégén, április 22-én újra megtartották a Rendőr és Tűzoltónapot a fővárosban. Igazi fesztivál-hangulat volt.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Teljes a Balaton-gyűrű
Balatonrendesnél ért körbe a balatoni bringaút.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Napelemmel gyűjtögetett kilométerek
A német ABT tuningcég az új idők szelére az elektromos autókra koncentrál. Hatótávnövelő napelem panelt fejlesztett.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Ölelkező légzsák a Toyotától
A több légzsákos passzív utasvédelmi megoldásokat egy légzsákkal válthatja ki a Toyota fejlesztése.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.
Harapósabb férfiak
Felmérés szerint az agresszív autóvezetői stílus inkább a férfiakra jellemző.